zx10 som stått drygt 2 år och problem

modoh

Ny medlem
Gick med
21 May 2014
Ort
kramfors
Hoj
2006 suzuki gsxr 1000
Köpte en 07:as zx10r banhoj i vintras som startar och går otroligt fint & jämnt och fyllde på med nytt bränsle och provkörde och gick skapligt men bluddrade lite i bland (efter längre gaspådrag) . Tömde tanken på bränsle och tyckte det såg lite "smutsigt" ut och tog då loss tanken och plockade bort pumpen och en del skum och hade lite rost i tanken men rengjorde det samt sköljde igenom tanken flera gånger med bensin samt rengjorde pumpenheten utvändigt och monterade tillbaka allt och tankade nytt igen och var säker på att nu skulle det göra skillnad och döm om min förvåning när den nu går väldigt dåligt på gaspådrag precis som att den inte får tillräckligt med bränsle. Har för säkerhets skull pratat med tidigare ägare igen och han hävdar med bestämdhet att den gick helt perfekt senaste gången han körde och har ingen anledning betvivla hans uppgifter. Antar det kunnat fastnat skit nånstans eller om det är massor av beläggningar i insprutningen nånstans men är det nån som har tips vad jag ska leta problem åt? Den går fortfarande otroligt jämnt och fint på friläge men vill oftast stupa när man vrider på lite.:va
 
Som jag mins det så sitter det ett filter inuti pumpen, är det rengjort?
Jag har en extra pump liggande och kan ta med mig den på städdagen på lördag om intresse finns.

Min hoj har strulat med sekundära tps givaren tidigare och gick då inte på full gas.
 
Nej! Såg inget filter heller och var mest säker på att det bara var gammal bensin då det var så lite dåligt den gick. Vore kanon om du kunde ta med pumpen på städdagen och om jag inte hittar skit i filtret när jag tar loss det så då vore det kanon att få prova din pump istället om det är ok?:banana
 
07a, då sitter den med ed slät bottenplatta va? Filtret sitter då i botten på pumpen och syns först när den monteras isär helt från plattan! Garanterat fullt med skräp
 
Om jag mins rätt var det ungefär så.
Jag tar med mig pump och lite andra delar som jag har liggande på lördag.
 
Mycket riktigt var det massa skit i pumpen/filtret och rengjorde allt och provkörde och gick otroligt mycket bättre men rycker till rejält några gånger ändå men går riktigt mellan ryckningarna och bytte då till pumpen som Thomas fantastiskt snällt lånade ut och med hans pump gick den betydligt bättre så när som två mindre ryckningar på provturen. Lite svårt att provocera en banhoj i regn med kalla slicks men det känns som det är nåt mer typ sekundärspjällen som Thomas var inne på. Kan det vara nåt som kärvar pga.att den stått länge och kanske går till sig på en bandag eller vad ska man tro?:va
 
Efter att ha demonterat sekundärspjällen utan större skillnad så visade det sig att det var nåt glapp i cordona quickshiftern så efterkopplat ur den så går den riktigt:banana
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top