ZX-6 - 1998 stulen i Solna under midsommar!.

bibleblack

Ny medlem
Gick med
25 Jun 2011
Hoj
1998 Kawasaki ZX-6
Hittad!! ZX-6 - 1998 stulen i Solna under midsommar!.

Hej!

Kom hem från midsommarfirandet på landet nu ikväll för att finna att min ZX-6 -98 blivit stulen.
Hade den stående i ett låst garage där man hyr sin egen ruta.
Jag har min ruta i en separat låst del i det låsta garaget.
Hela grinden in i den delen är totalmosad och dörr/porten ligger vid sidan. Troligtvis har dom forcerat den med en skåpbil eller liknande och sedan lyft på min hoj. Troligtvis blev fler hojar stulna, är några fina Fireblades precis bredvid min som inte står där längre, dock inte lyckats få tag på dom som har dom för att få detta bekräftat.
Såg hojen torsdagkväll 22.30 & kom hem idag ca. 18.00 så nån gång där mellan hände det.
Blir så jävla trött på idioter som inte kan låta andras saker vara. :huvet

kawasakizx6981.jpg

kawasakizx6982.jpg

kawasakizx6983.jpg

Last edited:
För jävla surt... och kan bara konstatera att det återigen händer i Solna..

Dags för mur och gränskontroll mot de norra "förorterna" ?

Last edited:
För jävla surt... och kan bara konstatera att det återigen händer i Solna..

Dags för mur och gränskontroll mot de norra "förorterna" ?

Ja, det verkar fan inte bättre när jag läst runt här nu.
I april var dom in och rekade, vi hittade hojarna med kapell uppdragna och en kille hade fått bromsskivan fram sönderklippt och låset var borta, men dom fick aldrig med hans hoj då.
Min och ett par andra hade dom som sagt bara tittat på.
Nu med facit på hand så väntade dom väl tills midsommar kom och folk är utflugna för att bara hämta det dom vill ha.

Fy fan! :mad:

Idag hittades min hoj!! :yoparty

Fick ett samtal från en uppmärksam tjej som sett min post samt sett en hoj hon tyckte liknade den på bilderna.
Åkte till Hässelby Gård där hojen stod och mycket riktigt var det min.

Tjejen hade varit så snäll och hjälpsam att hon ringt till polisen så dom dök upp ett tag efter vi var på plats.
Efter en del kollande, ringande osv konstaterade dom att det stämde och att hojen tillhörde mej så dom berättade att jag nu fick lösa transport av den på eget vis. Då jag poängterade att den var låst med en rejäl kätting i bakhjulet samt ett lås fram sa dom att jag fick ringa mitt försäkringsbolag och be om bärgare som kanske kunde hjälpa mej. Sedan åkte dom.
Tyvärr hade idioten/idioterna som stal hojen också kvaddat den, det mesta i kåpväg, tank, blinkers, motorkåpor osv är skadat. :huvet

Jag ringde iallafall försäkringsbolaget som skickade bärgare, dom sa att den skulle komma inom 1 timme. När 2 hade gått ringde en kille och sa att dom hade mycket att göra men inom en timme så kommer dom, det tog då ytterligare 2.

Nåja, nu är hojen inlåst på verkstad och jag är hemma.

Skulle vilja tacka Anna för att hon var så uppmärksam och för all hjälp under dagen!! :tummenupp

Ibland så händer det...

Vissa skulle fan haft sinna händer avhuggna!!

hoppas de tar de som har gjort det också

Det var ju synd att du missade när tjuvarna kom tillbaka. Det var rätt intressant att se mina annars så lugna och snälla grannar visa lite aggressiva tendenser..Det var nog bäst för alla inblandade att de hann sticka.
Jag har f.ö. planer på att lära upp mina grannar så att vi istället för städdagar kan ha tjuvjaktsdagar :D
Hoppas du hittar nåt bra garage när du får tillbaka hojen, själv tänker jag köpa en jättekätting med superlås.

/Anna

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma