ZX-10R bänkning och justering..knepig kurva

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Håller på att justera min ZX-10R -08 och efter första körningen märktes en dip i bränslekurvan mellan 9-10krpm där han går fett. Upplösningen i kitboxen accepterar bara justeringar per 1000 rpm och vill man ändra mitt i (9500) får man ta bort t,ex 9000 alternativet vilket ju inte är bra. PCIII har ju 500rpm upplösning vilket i detta fall hade varit betydligt mycket bättre.

Undrade lite om denna dip är normal på ZX-10R och om fler som bänkat sina har haft samma och om någon vet hur man kan bli av med det eller om man ska leva med det.

För tillfället har Rickard (RGE) och jag bestämt att vi låter det vara eftersom man ändå inte tappar något direkt och att det gör inget att den går fett under de 1krpm. Men blir lite undrande ändå om det är normalt eller vad det beror på att den gör så.

Kawa kitbox o helsystem e det som är på den. Det går heller inte att edita mappen i hojen verkar det som utan man måste edita den befintliga på datorn och mata in den i hojen som helhet...är det ett handhavande fel eller går det att direktjustera mappen?

Ett sista problem vi inte lyckats lösa. Hur laddar man ur mappen ur hojen? Vi läste ur boxen men programmet öppnar inte den filen utan behåller den gamla som öppnas med programstarten...förmodligen oxå ett handhavande fel av oss bägge =)

Benny

Min första tanke är att: Bränslekurvan stämmer nog. Men att luften in i motorn kvävs vid det varvtalet. På grund av resonans, stående vågor eller någonting annat som inte matchar. Kamaxelinställning, avgasrör, insugsrörslängd....

Mats

Min första tanke är att: Bränslekurvan stämmer nog. Men att luften in i motorn kvävs vid det varvtalet. På grund av resonans, stående vågor eller någonting annat som inte matchar. Kamaxelinställning, avgasrör, insugsrörslängd....

Mats

Låter troligt.....

Om mappen är hyggligt linjär i området så beror dippen troligen på något pulsfenomen och då är det bara att se glad ut....

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph