Zoom Zoom

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Vad f-n är Zoom Zoom i Mazdas reklam?
Någon som har någon teori?
Sannolik eller otrolig.

Hatar reklamen men ändå kan jag inte få bort den i skallen.
-Zoom Zoom Zooom
Zoom Zoom Zoom.:D

StephanD skrev:
2379175 Vad f-n är Zoom Zoom i Mazdas reklam?
Någon som har någon teori?
Sannolik eller otrolig.

Hatar reklamen men ändå kan jag inte få bort den i skallen.
-Zoom Zoom Zooom
Zoom Zoom Zoom.:D

Det ska föreställe ett litet barn som säger Wroom wroom. Ungefär.

betyder med största sannolikhet fuck-all... Skapades i syfte att få just sådana här reaktioner, d.v.s. att få folk att börja prata om Mazda :tummenupp

Eller så är det bara en låt som ska få oss att köpa volvo, det rimmar ju på det.
Zoom zoom zoom, volvo volvo volvo :7peta

En lättuppfattad fras som man associerar med märket. Nu går du och tänker "zoom zoom" och indirekt tänker du på mazda.
Skulle du vara i bilköpartankar skulle du säkerligen fundera på om en mazda skulle kunna vara det rätta för dig eller inte.

Mycket intressant form av marknadsföring. :)

zoddri skrev:
2379233 En lättuppfattad fras som man associerar med märket. Nu går du och tänker "zoom zoom" och indirekt tänker du på mazda.
Skulle du vara i bilköpartankar skulle du säkerligen fundera på om en mazda skulle kunna vara det rätta för dig eller inte.

Visst är det smart marknadsföring, men fortfarande måste ju zoom zoom vara nån grej/tillbehör... Annars lär ju kunden vända lika snabbt när säljaren säger:"nää, det finns inget sånt..."

Så, vafan är det för nåt!? :va

Det enda Zoom Zoom med min Mazda är teleojektivet jag glömde i den innan :rolleyes:

Mazda säger att Zoom Zoom kommer från småbarn när dom leker med bilar. Alltså riktigt symaskinsljud ;)

:fakta

zoddri skrev:
2379233 En lättuppfattad fras som man associerar med märket. Nu går du och tänker "zoom zoom" och indirekt tänker du på mazda.

en mazda är alltid det rätta :mattias

All uppmärksamhet är bra uppmärksamhet :mattias

Var det inte något företag som anspelade på rasåtskillnad eller nån slags rasism för inte så länge sedan? Blev ett jävla liv iaf. Lovar att de ansåg sig ha lyckats då så mycket uppmärksamhet de fick tack vare det..

Back