Zarco kör Honda!!!!

Då får vi se vad Zarco går för på en Honda.
Lyckas han komma före Crutchlow i nått av de följande racen och hålla sig på hjulen som Marquez så
ja vad skall han kallas då ? Fenomenal !
 
Kul om det blir så! :)

Var det inte någon kontrovers med hans KTM-kontrakt, manager och erbjudande från Honda?
Att han skulle haft en möjlighet att sitta på Lorres hoj men kanske inte att det kom hela vägen till Zarco själv?
Eller bara snack efteråt då. :)

Annars så är väl detta en anledning att hoppa av ett kontrakt med KTM i förtid och det utan synlig chans att styra GP-hoj igen, att få chansen att sitta på samma hoj som vinnaren gör.
Förklarar en del av hans avhopp och att KTM inte stoppar honom från att köra redan i år och Lorre-krånglet vid samma tillfälle..

Förutsägelse, Zarco tar Lorres hoj 2020 om Lorre frivilligt lämnar annars sitter han på stackars Nakagamis hoj till 2021 för att sedan köra Repsol.
 
Hondan är väl ungefär lika lättkörd som KTMen så man kan ju fundera på hur chanserna är att Zarco ska göra bättre ifrån sig hos LCR än hos KTM Factory? Ska bli intressant att se, hur som.
 
Kommer inte ihåg att någon förare kört två hojar samma säsong. :va
Vore kul att få en jämförelse mellan KTM och Honda.
Får se om det är någon sanning bakom Cals påstående att Marc skulle vara på podiet även med en KTM.
Gissar att Zarco inte kommer lyckas bättre på Honda men hoppas jag har fel. :)
 
Kul om det blir så! :)

Var det inte någon kontrovers med hans KTM-kontrakt, manager och erbjudande från Honda?
Att han skulle haft en möjlighet att sitta på Lorres hoj men kanske inte att det kom hela vägen till Zarco själv?
Eller bara snack efteråt då. :)


Annars så är väl detta en anledning att hoppa av ett kontrakt med KTM i förtid och det utan synlig chans att styra GP-hoj igen, att få chansen att sitta på samma hoj som vinnaren gör.
Förklarar en del av hans avhopp och att KTM inte stoppar honom från att köra redan i år och Lorre-krånglet vid samma tillfälle..

Förutsägelse, Zarco tar Lorres hoj 2020 om Lorre frivilligt lämnar annars sitter han på stackars Nakagamis hoj till 2021 för att sedan köra Repsol.

Jag för mig att Zarco nämnde i nån artikel att sin manager informerade honom aldrig om Honda var intressead av honom...Om det var bara skit snack vet jag ej:hihi

Sedan har Lorre sj sagt att han trivdes mycket bättre på 2018 modells cykel (i och med att den gick bättre på kurvorna) men han var tvungen att gå vidare med 2019s cykel pga Hondas beslut osv...

https://www.motorsport.com/motogp/news/lorenzo-interview-honda-nightmare-season/4554809/


Hur som helst det är väldigt intressant att se Zarco på Hondan:) Hoppas att han slår KTM med den så att det blir en käftsmäll på KTMs ledning:hihi
 
Hondan är väl ungefär lika lättkörd som KTMen så man kan ju fundera på hur chanserna är att Zarco ska göra bättre ifrån sig hos LCR än hos KTM Factory? Ska bli intressant att se, hur som.

Han kommer ju köra 2018-modellen som tydligen anses mer lättkörd. Och skulle det bli så att Honda kickar ut Jorge och stoppar in Zarco så kommer han köra 2020-modellen, där de tydligen ska ha jobbat på körbarheten. Så man skulle ju kunna se ett inhopp hos LCR som en provanställning.

https://motomatters.com/news/2019/10/11/johann_zarco_to_replace_takaaki_nakagami.html

The saving grace for Zarco is that he would be riding the 2018 Honda RC213V. That bike is a more rider-friendly machine, giving the rider the feedback, feel, and confidence from the front end which the 2019 Honda lacks.

And Zarco might be able to avoid the foibles of the 2019 Honda RC213V altogether, if Repsol Honda decide to replace Jorge Lorenzo with the Frenchman. He will be riding the 2018 bike at Phillip Island, Sepang, and Valencia, and then jump on a 2020 prototype at the Valencia and Jerez tests. HRC Technical Manager Takeo Yokoyama told Crash.net's Peter McLaren and Neil Morrison that Honda's main priority was making the 2020 bike easier to ride. Whether Repsol Honda stick with Jorge Lorenzo or replace him with Johann Zarco, it will be imperative they succeed in that endeavor.
 
Stora likheter med 2004 när Barros fick byta från Honda NSR 500 tvåtakt till RC 211 V fyrtakt, när det återstod fyra race på säsongen. Hur det gick? Barros vann direkt, när både Rossi, Biaggi och Gibernau var på toppen av sina respektive karriärer. Kom därefter trea, två och etta. Att Zarco kommer göra likadant gissar jag ger ett odds på 150 eller så. Samtidigt är ju detta inget mindre än vinna-eller-försvinna för Zarco. The moment that vill define the rest of your life etc.
 

Bifogat

  • 5e667c7a537274254ffa72f487595d2b.jpg
    5e667c7a537274254ffa72f487595d2b.jpg
    48.1 KB · Visningar: 59
Nu när Nakagami har signat med LCR för 2020 så kan man ju börja med konspirationerna.. :)

Kör Zarco tre race med Honda som ett test för en framtida styrning, i så fall vems?
Kommer Lorenzo bryta med Honda ändå och ta ett sabbatsår och sen gå till Yamaha, eller Ducati? Eller kanske sluta helt?

Eller är planen att Zarco ska köra med Honda 2021?

Kanske så är det så enkelt att Honda behöver fylla ut platsen under de tre sista racen och Zarco ger mer PR än Bradl eller deras testförare?
 
Nu när Nakagami har signat med LCR för 2020 så kan man ju börja med konspirationerna.. :)

Kör Zarco tre race med Honda som ett test för en framtida styrning, i så fall vems?
Kommer Lorenzo bryta med Honda ändå och ta ett sabbatsår och sen gå till Yamaha, eller Ducati? Eller kanske sluta helt?

Eller är planen att Zarco ska köra med Honda 2021?

Kanske så är det så enkelt att Honda behöver fylla ut platsen under de tre sista racen och Zarco ger mer PR än Bradl eller deras testförare?

Frågorna är många och svaren få. Vi får gå till oraklet i Motogp-trådarna. Var är han?
Som i skolan, alltid skönt med facit:hihi @Alatalo
 
Marquez är ett underbarn utan dess like, det tror jag vi alla kan vara överens om.

Jag tror definitivt att Zarco kommer prestera bättre på Hondan än KTM, frågan är bara om det blir i nivå med när han körde Yamaha eller ej. Om det beror på att Hondan är bättre än KTM, eller om den passar Zarco bättre låter jag vara osagt.

Däremot ska vi inte glömma att Lorenzo inte alls kommer bra överens med Hondan. Han har visserligen varit skadad, och första säsongenpå Ducati gick inte superbra. Men jag känner ändå att Hondan verkar vara ännu sämre eller svårare att anpassa sig till.

Skulle Zarco prestera på Hondan tror jag att även underbarnet Marquez skulle känna att KTM inte kommer vara aktuellt, oavsett världens största pengapåse. Om det blir ett byte lär det bli Ducati, alternativt Yamaha.

Hur som så tror jag inte Marquez byter märke fören han ligger på minst 10-11 titlar. Nästa år kan han potentiellt ta sin 9:e titel vilket betyder att han måste skriva minst ett år till med Honda och ta titeln direkt, men troligtvis ett nytt tvåårskontrakt för att öka oddsen att gå om Rossi.

För frågan är inte om, utan när. :)
 
Tja, om Zarco presterar lika på Hondan så kanske Marc kan göra detsamma med KTM'n.
Håller med om att det är ganska långsökt så här i efterhand... :3freak :hihi
Ifall Zarco presterar liknande resultat på Hondan som Marquez gör? Det skulle kräva att Zarco är en klart bättre förare än Lorenzo och Crutchlow. Han körde en del mycket bra race på Yamahan hos Tech3, men det gjorde även Crutchlow och se hur de går för honom nu, som är mycket van vid Hondan. Och för Lorenzo, som också har blivit van vid Hondan. Allt tyder på att Marquez har lika unika förmågor som Stoner hade; de kan köra hojar som ingen annan kan. Ifall Zarco kör i mål som en av de 5 första förarna kommer det samlade MotoGP-kollektivet tappa sina hakor många gånger om.
 

Jag har ingen åsikt i ämnet, men kom ihåg att orsaken till hela ämnet endast är att LCR behöver en ersättningsförare. Om Nakagami opererar sig direkt efter Motegi så måste LCR - enligt det kontrakt alla team har med IRTA, Dorna och FIM - ha en ersättningsförare i alla fall i Sepang och Valencia.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top