Nu gäller ju detta beggade grejor men belyser inställningen i branschen som sådan:
Jag behöver en reservdelsmotor. Nu.
Fick tips om en passande som var inlöst av FB, i somras råkar jag veta, och skulle befinna sig på en demontering/verkstad.
Mailar dem:
"Hej!
(Hojmodell).
Hört rykten om att du ska ha en sådan spis.
Skick? Startar? Pris inkl. frakt till Stockholm?
MVH"
Och får svaret (i och för sig med vändande mail, men ändå):
"Hej!
Vi har en (hojmodell) inne för skrot kan ej ge något besked om den fören vi ska börja skrota mc vilket kommer att göras om ca 1 månad så vi hör av oss då
MVH"
Utan att ens bry sig om att fråga om jag har brådis, vad jag är villig att betala, om den måste provköras eller om jag kan ta den "as is".
Om en månad har jag förmodligen:
1. Ledsnat och skrotat hojen
2. Hittat en annan motor
3. Beställt de reservdelar jag behöver från andra sidan jordklotet, billigare, snabbare och hunnit montera dem.
Till mig lär de inte sälja nå'n motor iallafall.
Lär de sig aldrig??
Jag behöver en reservdelsmotor. Nu.
Fick tips om en passande som var inlöst av FB, i somras råkar jag veta, och skulle befinna sig på en demontering/verkstad.
Mailar dem:
"Hej!
(Hojmodell).
Hört rykten om att du ska ha en sådan spis.
Skick? Startar? Pris inkl. frakt till Stockholm?
MVH"
Och får svaret (i och för sig med vändande mail, men ändå):
"Hej!
Vi har en (hojmodell) inne för skrot kan ej ge något besked om den fören vi ska börja skrota mc vilket kommer att göras om ca 1 månad så vi hör av oss då
MVH"
Utan att ens bry sig om att fråga om jag har brådis, vad jag är villig att betala, om den måste provköras eller om jag kan ta den "as is".
Om en månad har jag förmodligen:
1. Ledsnat och skrotat hojen
2. Hittat en annan motor
3. Beställt de reservdelar jag behöver från andra sidan jordklotet, billigare, snabbare och hunnit montera dem.
Till mig lär de inte sälja nå'n motor iallafall.
Lär de sig aldrig??