Yoshikawa ersätter Rossi

Petai

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2008
Hoj
Snabbare än förra!
Valentino Rossi är som bekant satt ur spel och ligger nu hemma i Tavullia med gipsat ben och tar igen sig. I väntan på Rossis comeback tar Yamaha nu in en av sina testförare som ersättare.

Wataru Yoshikawa
är japansk medborgare och född den 26 september 1968 i Tokyo. Wataru är idag i första hand testförare för Yamaha men han har även tävlat en hel del på hög nivå genom åren.

Åren 1994 och 1999 vann han exempelvis det japanska mästerskapet i superbike. Mellan 1992 och 2002 fick han många wild cards i Superbike VM och under 1996 gjorde han en hel säsong och slutade som nia totalt.

Wataru fick även ett wild card till ett race i MotoGP under 2002 och då slutade han som tolva. Sedan dess har han i egenskap av testförare varit djupt involverad i utvecklingen av Yamahas MotoGP-racer YZR-M1.

Vad tycker ni??

/Petai

Kopierat från http://www.bike.se/content/3913/

Personligen tycker jag det är mer intressant varför Crutchlow inte tar chansen (om det nu stämmer att han tackat nej) än att denna jeppe kommer in..

Hade varit coolt om Sete Gibernau hade tagit över och vunnit hela skiten.

Hoppas att han kan stöka till det litegrann i alla fall :tummenupp
Men har nog inget att tillföra i toppen (platserna 1 till 6) skulle han göra det är jag den förste att jubla och gratulera :banana
Annars hoppas jag mycket på "Mr Elbow" att han kan göra lika bra eller bättre ifrån sej än sist.

Och alla ni belackare .... MOTOGP RULES :Bugar

Personligen tycker jag det är mer intressant varför Crutchlow inte tar chansen (om det nu stämmer att han tackat nej) än att denna jeppe kommer in..

Det svarade han på i en intervju på BBC
Han tyckte helt enkelt det var lönt insatsen, han ville fokusera på att köra WSB och tyckte inte att han skulle kunna prestera på Rossis hoj på så kort tid.

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026