Precis varit ute på första provturen sedan turbokonvert av thunderacen
och den gick..........skitkass
nä det behövs endel bestyckning men jag undrar om man vågar åka med en trattsocka som filter på turbon eller är det risk för att den sugs in??
Jag kolla blandningen när jag tomgasade i garaget och den låg runt 20-1 och med choken gick den ner till runt 16 för att sedan närma sig 13 när varvet steg, men hojen vill inte när trycket kommer
tog ur lambdamäteren när jag provkörde (söla mycket olja i avgassystemet och ville skona givaren) så ja vet inte om den gick magert eller för fett när trycket kom.
att den går snålt på tomgång kan väl inte ha med turbokonvertet att göra utan den måste varit så före också antar jag, eller har bränsletrycksregulatorn nått med saken att göra? har ställt den så lågt det går på skruven. kör med dynojet i och har förstått att det inte ska fungera nått vidare pga fet blandning men mäter man nålarna så är dyno nålarna riktigt tjocka hela vägen mot orginal
tänkte att jag kanske förväxlat dom men det sitter stämpel på dom tunna så jag antar att dom är orginal därför lät jag dyno grejerna sitta kvar, sitter 144 som huvudmunstycke men ska man skruva ut luftskruvarna för att feta tomgången eller kan den gå så magert på låga varv? 0-2000
ska testa mer i morgon men alla mina munstycken är borta
Kom på fler frågor
är det nån speciell anledning till att alla verkar kopplar tryckklockan till plenum och inte det befintliga uttaget på kompressorhuset?
edit: såhär efteråt så kan jag konstatera att trattsocka på turbomaskin inte är nån bra ide, den åker med in
och den gick..........skitkass Jag kolla blandningen när jag tomgasade i garaget och den låg runt 20-1 och med choken gick den ner till runt 16 för att sedan närma sig 13 när varvet steg, men hojen vill inte när trycket kommer
att den går snålt på tomgång kan väl inte ha med turbokonvertet att göra utan den måste varit så före också antar jag, eller har bränsletrycksregulatorn nått med saken att göra? har ställt den så lågt det går på skruven. kör med dynojet i och har förstått att det inte ska fungera nått vidare pga fet blandning men mäter man nålarna så är dyno nålarna riktigt tjocka hela vägen mot orginal
tänkte att jag kanske förväxlat dom men det sitter stämpel på dom tunna så jag antar att dom är orginal därför lät jag dyno grejerna sitta kvar, sitter 144 som huvudmunstycke men ska man skruva ut luftskruvarna för att feta tomgången eller kan den gå så magert på låga varv? 0-2000ska testa mer i morgon men alla mina munstycken är borta
Kom på fler frågor
edit: såhär efteråt så kan jag konstatera att trattsocka på turbomaskin inte är nån bra ide, den åker med in

Last edited: