Yamaha YZ125 på gatan?

intrepid

Vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Letar
Kan man glida runt med en YZ på gatan om den är e-reggad? ja menar måste man byta olja hela tiden o byta kolvar o allt möjligt?eller är det bara att brumma på o byta olja lite då o då som när man byter på en "vanlig" hoj?
 
Är den e-reggad så får du köra till och från banan om jag inte har helt fel. Det är alltså inte tillåtet att cruisa runt på gatorna hur som helst.

Hur ofta du behöver byta olja och kolv beror på hur du kör. Oljan lär du byta regelbundet. Men en crossmaskin kräver ju underhåll nästan oavsett hur du kör.
 
okej...
fan, ja som hade tänkt att glida runt lite med dej på gatan o så...o sen ha den på landet..o sen i vinter ha den att glida mellan vaxholm o hem hit när ja gör lumpen...men så får man alltså inte göra?om den har all el! Blinkers o lysen o grejer?
 
Nä det är inte särskilt populärt med en YZ125:a på gatorna. Visst kan du strypa den, utrusta den med lysen, blinkers med mera och försöka regga den som lätt motorcykel. Tror det är folk som har lyckats med det. Men det lär vara mycket jobb med det.
 
fan! d låter jobbit...men den som ja kollat på har all el så då e det väl strypning o sen det där med ljudet kvar...den får väl inte överskrida en vill db gräns...
där rök mina drömmar om att ha lite kul! fan att det ska finnas så mycket regler! :finger
 
Allt går....

Jag hade en Husqvarna 125a när jag var 16(15 år sedan *host*).
Gatreggade,drevade upp den och blåste alla trötta landsvägare :rock
 
Vill man nu köra en ren tävlingsmaskin på gata med allt vad det innebär med slitage, mecka och sånt så GÅR det säkert. Frågan är bara varför. För att köra en Enduro-reggad hoj så måste du ha licens och du får enbart köra till och från träning och tävling. Blir du stoppad och det inte har varit vare sig träning eller tävling så blir inte polisen glad. Varför inte köpa en riktig landsvägsmaskin istället???? En fyrtaktare kanske???
 
Det är väl inte fränt ;)

Oj, med landsväg och fyrtakt menar jag förståss!=)
 
Last edited:
Jag åkte YZ på gatan halva vintern.. en vässad -01a, och det var då ingen höjdare. Det är då vad jag tycker.. Iofs jäkligt vass och trevlig inne i stan, men så fort rakorna blir längre än 300meter så sitter man där o plågar sönder den på 6an och bara väntar på att något ska rasa. Jag ångrade mig nästan varenda gång man kom hem att man hade varit ute o dragit.. tyckte att det kändes så onödigt att köra så med en så pass fin cross. Drog som mest 3mil sträck i 120+ och visst höll det. Gjorde ingenting åt min, men normalt så byter man, ca tider nu.. 125, 2-t. Kolvringar var 5:e timme, kolv var tredje gång och olja i samma veva. Vevpartiet och ramlager var 50:e timme. Sen är det ju inte helt ovanligt att det skär, spikar osv. satt det blir ännu tätare intervaller. Kan lägga till att jag nu har åkt ca 150mil på en sån kolv nu, utan att byta kolvring iaf. Så visst funkar det att åka längre tid också, men man tappar botten jäkligt fort men så farligt är det inte.
 
Jag körde 1500 mil med min utan större renoveringar...
Inga långsemestrar direkt,men de 7 milen till stugan gick bra(man hade inte så höga krav då :D

Bara man inte sitter och kör fort med jämn gas hela tiden,då är risken för skärning större...
 
Nyheter
BMW F 450 GS ”Din bästa kompis” 

Screenshot Nya BMW F 450...

Nya MV Agusta Brutale 800

MV Agusta Brutale har länge...

YAMAHA Tracer 7 OCH Tracer 7 GT Y-AMT

Inför 2026 uppdateras maski...

Ducati lanserar racingakademi för framtidens stjärnor

Ducati presenterar, i samar...

Nu startar mässan i Milano

Nu åker vi på redaktionen n...

EU:s fartgräns för MC stoppad

SMC, FIM och FEMA har lycka...

Femte generationen Monster är här

Legendariska Ducati Monster...

Påvens BMW R18 utauktionerad

Den 3 september 2025, under...

GGN 2025, värsta hittills !

Conny Bohlin, VD för Nordic...

Bildsvep – GGN 2025

På plats i depån på årets G...

Back
Top