Yamaha YZ 250

Bizzo

Ny medlem
Gick med
15 Dec 2005
Hoj
Yamaha YZF R1 turbo-01, Yamaha yz 250 -01
Hej! Vill bara fråga om någon mkt om Yamaha yz 250 -01 Har ett litet problem, den läcker lite olja från en kåpa som sitter på höger sida nedanför cylindern och nedanför sitter en annan kåpa som kylningen går in i. Är det bara att byta den packningen? Eller ska man tänka på vissa saker innan man skruvar ner den? Måste ju tappa den på olja iallafall och ta bort kröken för att ens komma åt att skruva bort den, den sitter med 4 skruv tror jag. Hoppas någon skruvar med crossar som kan svara. Har ju precis blivit av med min R1 också. Verkar vara mkt stölder, Jag hade ett abus Granit kedje lås och ett skivbromslås, men ändå plocka dom den när jag var och handlade. Förbannad kan man bli för mindre! Ha det bra där ute! Mvh /Tobias

Bizzo skrev:
Verkar vara mkt stölder, Jag hade ett abus Granit kedje lås och ett skivbromslås, men ändå plocka dom den när jag var och handlade. Förbannad kan man bli för mindre!

Stryk ska dom ha :fatta!

släng upp en bild på YZ så är det nog fler som kan tipsa

Här kommer en bild på den.. Ska försöka knäppa en bild på kåpan där den läcker lite olja, Men det kommer.. Men den sitter precis bakom kröken. Tack för ditt svar. Hoppas man kan få fast dom som inte vet vad som är ditt och vad som är mitt. ha det /Tobias

Bifogat

• Yamaha YZ250 R.jpg
    Yamaha YZ250 R.jpg
    55.3 KB · Visningar: 102
Är det avgasporten som läcker månne? I sådana fall är det en guimmitätning som lär bytas och det är ganska lätt. Men jag kan ha jävligt fel också :tungan Bytte den 2-3 ggr när jag hade en YZ 125:a då det begav sig. Du har ingen mekbok till den?

Hej! Nä det är inte avgas systemet som läcker, men jag ska passa på att byta fjädrarna till avgas systemet när jag redan ha plockat ner den.
/Tobias

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...