Yamaha XVS 1100 stinker bensin

kolla så de inte är flottörerna som fastnar då... bensin i luftburk mm.

turkduscha den innan du kör?

popcorn.gif

Sitnker den när du kör eller bara när du står? Om det är när du kör, flottörer. Om det är vär du står, soppakrn å flottörer. På en av mina gsxer är soppakran slut och flotörerna hållertätt när den står på centralstöd, men läcker som ett såll om det står på sidstödet. Ställer man den på sidostödet så står den i en pöl av bensin på fem minuter. XD

Ps. Beställt pingelkran men den dröjer.

Min fizzer stank också bensin, det var soppapumpen som vart kass och läckte.

kolla så de inte är flottörerna som fastnar då... bensin i luftburk mm.

Jag har problem med bensin i luftburken läcker som fan.. Då ska man kanske ta och kolla det då..

Den stinker när jag har kört märker det främst när jag stannar upp.. Efter den har stått i garaget känner man bensinstanken när man är nära motorn.:arsele

Sitnker den när du kör eller bara när du står? Om det är när du kör, flottörer. Om det är vär du står, soppakrn å flottörer. På en av mina gsxer är soppakran slut och flotörerna hållertätt när den står på centralstöd, men läcker som ett såll om det står på sidstödet. Ställer man den på sidostödet så står den i en pöl av bensin på fem minuter. XD

Ps. Beställt pingelkran men den dröjer.

Jag har bara sidostöd på min..

Jag har problem med bensin i luftburken läcker som fan.. Då ska man kanske ta och kolla det då..

Den stinker när jag har kört märker det främst när jag stannar upp.. Efter den har stått i garaget känner man bensinstanken när man är nära motorn.:arsele

Jag har bara sidostöd på min..

Glömde säga att om jag öppnar luftburken så rinner det ut ifrån den..
Får väl kolla det imorn!

Last edited:
Du kan prova att knacka på flotörskålarna på undersidan av förgasarna med tjocka änden av en skruvmejsen, ibland kan det räcka om en flottör har kärvat.

Kom på en sak till, jag hade en xt500 en gång, fick skit i överflödes slangen så det blev stop i den. Då fick förgasarn problen och flottören stängde inte ordentligt.
Soppan borde rina ut den vägen om förgasarna flödar, inte in i luftburken. Kolla att slangarna är ok (om dom finns på dina förgasare, alla kanske inte har dom)

Last edited:
Du kan prova att knacka på flotörskålarna på undersidan av förgasarna med tjocka änden av en skruvmejsen, ibland kan det räcka om en flottör har kärvat.

Kom på en sak till, jag hade en xt500 en gång, fick skit i överflödes slangen så det blev stop i den. Då fick förgasarn problen och flottören stängde inte ordentligt.
Soppan borde rina ut den vägen om förgasarna flödar, inte in i luftburken. Kolla att slangarna är ok (om dom finns på dina förgasare, alla kanske inte har dom)

Jo jag har såna, ska ta och kolla upp det, visste inte om att det kunde bli så om det blev stop i dom, men ska kolla det!

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti