Hej!
Ny på halvoffroadare, men just nu rätt intresserad. Några frågor, som jag inte lyckas få svar på via google:
1. Vad är det för skillnad på X och R? (annat än mindre däck och lite annorlunda framskärm)
2. Motiveras prisskillnaden av (se fråga 1) skillnaderna?
3. Varför ligger begagnade så pass högt? Ser många R som ligger runt 50 eller strax under som gått 5-600 mil. En splitt ny -05 kostar 55.
4. När kom den orange versionen?
Jag har inte provkört någon ännu, funderar på att göra det till veckan om vädret förbättras lite. Därför undrar jag:
5. Är det en pigg maskin?
6. Hur pass bra går den i terräng?
Det ska tilläggas att jag inte är någon kung på MC. En stor anledning att Yamahan är så pass intressant är de utmärkta serviceintervallerna. Vilket leder till den avslutande frågan:
7. Är det 1000 mils serviceintervall på både X och R?
Tacksam för lite input.
//Niclas
Ny på halvoffroadare, men just nu rätt intresserad. Några frågor, som jag inte lyckas få svar på via google:
1. Vad är det för skillnad på X och R? (annat än mindre däck och lite annorlunda framskärm)
2. Motiveras prisskillnaden av (se fråga 1) skillnaderna?
3. Varför ligger begagnade så pass högt? Ser många R som ligger runt 50 eller strax under som gått 5-600 mil. En splitt ny -05 kostar 55.
4. När kom den orange versionen?
Jag har inte provkört någon ännu, funderar på att göra det till veckan om vädret förbättras lite. Därför undrar jag:
5. Är det en pigg maskin?
6. Hur pass bra går den i terräng?
Det ska tilläggas att jag inte är någon kung på MC. En stor anledning att Yamahan är så pass intressant är de utmärkta serviceintervallerna. Vilket leder till den avslutande frågan:
7. Är det 1000 mils serviceintervall på både X och R?
Tacksam för lite input.
//Niclas