vtwin skrev:
Vad är det för (om det nu är någon) större skillnad på årsmodellerna 96 till 98?
Finns det någon barnsjukdom på 96:an?
Vad är det sämsta med hojen?
Är det någon som vill ge mig lite
om detta?
Mvh Niklas
Hade en -96a mellan 1996 och 2000 och hann med närmare 4.400 roliga mil!
Problem: Vid runt 2.000 mil vägrade hojen starta, visade sig blivit för lite ventilspel på insugssidan, funkade efter ventiljustering bra. Vis av erfarenhet kontrollerades ventilerna igen vid 4.000 mil, och, jo, var snålt om spel igen, och ägaren efter mig fick renovera toppen vid 6.000 mil. Skulle gissa på materialfel eller så i ventilsätena. Vet inte om det bara är enstaka -96or som drabbats av det här eller om det är något allmänt problem.
Hade även problem med utslitna emulsionsrör, men av vad jag förstod så hänge det samman med att det var felaktigt material i nålar i tidiga leveranser av DynoJet-kit.
Soppaförbukning, 0,5 liter milen vid touring, 1 liter milen på bana... och med utslitna emulsionsrör så var det uppe i 0,75 på landsväg. Skulle tro att en normal förrukning var/är 0,6 liter milen.
I övrigt inga problem, trivdes vansinnigt bra med TRXn, skitkul på krokvägar! Det sämsta med TRXn, hmmm, svårt att säga, man ska ju inte jämföra TRX med tex en nyare R-hoj, men jag tyckte nog att fjädringskomponenterna var sisådär, samma sak med bromsarna, dock inget man inte kan fixa till, och så var ju passagerarplatsen inte precis populär....
/B