tack för svaret-
är du mer nöjd med din TRX?
Hur var TDM:n att köra ?
pigg?Stark? mm
Bosse
Den har ett register som gör att den upplevs pigg, drar bra från 4500 och upp till rött. Jag monterade bredare styre och Akrapovic helsystem på min, kände mig som en huligan och kunde knappt sluta gasa
Effekten på papperet är kanske inte så mycket att skryta med, men registret är som sagt brett och den går gott i motorn. Min 850 gick faktiskt fortare än den nyare 900:an på Anderstorps flygraka
Motorn är ganska strypt i originaluppsättning, slipon och ett öppnare luftfilter gör underverk för effektkurvan. Man behöver oftast inte ens bestycka om den då den går lite fett i originalinställningen.
Bytte till TRX för att TDM var för jobbig att köra fort med på bana, hade köpt TDM för att lugna ner framfarten i trafiken men den passade inte min körstil i längden. TRX:en använder jag nu som instruktörshoj och den är väl fartmässigt att jämföra med vilken jämnårig 600 supersporthoj som helst med rätt förare. Väldigt lättkörd tack vare motorkaraktären. Dock inget att skjutsa på...
TDM är ju egentligen ingen grushoj som många tror, den går inte att jämföra rakt av med Africa Twin och liknande då den snarare är en asfaltshoj med lite längre fjädringsväg. Det hindrar dock inte hojen från att vara en utmärkt grussmiskare så länge man håller sig ifrån de värsta potthålen. Något tung, men den har effekt i motorn som hänger av vilken landsvägsstånka som helst.
Mycket trevlig att åka två tack vare motorn och fjädringsvägen som sagt, dock ganska hög tyngdpunkt fulltankad.