Yamaha T7 concept

Hoppas dom gör en öken racer av MT09 oxå :banana

Okay, alla ni som ärkedissade CRF 1000:
erkänn åtminstone att Honda gjorde en sak bra - att trigga de andra att haka på rejset!

Öh, va? :va Vad har Negertwinnen med T7 att göra? Det är ju den logiska uppföljaren till XT660Z som slopades pga Euro IV.

Då kontrar jag med: "Vad har Africa Twin med CRF 1000L att göra?" Igenklien?

Vad jag är ute efter är att både Honda och Yamaha på ett märkligt sätt lade ner två ikoner: XRV 750 Africa Twin respektive XTZ 750 SuperTenere utan att ens bry sig om att utveckla dem vidare.

Tidsmässigt är det ett större glapp mellan XTZ 750 och en eventuell efterträdare än mellan AT och CRF 1000, men fasen vet om inte T7 Concept andas mer SuperTenere än vad CRF är AT...?

Den har fått namnet Africa Twin? Det sitter smetat på hojarna ganska precis mitt i blickfånget, dessutom. Det om något säger ju att CRF1000L ÄR en africa twin, om än en besvikelse för en grupp människor som höjde den gamla ATn till skyarna.

Vad jag är ute efter är att både Honda och Yamaha på ett märkligt sätt lade ner två ikoner: XRV 750 Africa Twin respektive XTZ 750 SuperTenere utan att ens bry sig om att utveckla dem vidare.

Tidsmässigt är det ett större glapp mellan XTZ 750 och en eventuell efterträdare än mellan AT och CRF 1000, men fasen vet om inte T7 Concept andas mer SuperTenere än vad CRF är AT...?

Som Ulvhamne säger, CRF1000L är ju en Africa Twin? Den heter liksom "CRF1000L Africa Twin" :död CRF1000L är ju dessutom inte i samma klass som T7, Negertwinnen är en fettotourer men det ser knappast T7 ut att vara. CRF1000L är ju dessutom bara ett svar på GSA och 1190, så nej, Honda har inte triggat ett skit :fakta

Om det nu är en uppföljare till XT660Z så får man hoppas den är en anorektisk sådan med avseende på vikten, samt med riktig fjädring.

700 kubik är för fjuttigt, orkar den ens hänga ut bakhjulet? Njäe, 1000 ska det va! :tummenupp

Den fronten var inte vacker, snälla Yamaha, när man designar en motorcykel är tanken att man ska designa hela motorcykel, inte bara delar av den! :ajjabajja

Bra där Yamaha :tummenupp Om den inte väger för mycket kan det nog bli en framtida garagekompis.

Ja, "lyktan" är ju onekligen lite sorglig. :3freak

Men, lyckas de bara hålla vikten & prislappen nere kan det nog vara en mysig grussprättare!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT