fazerfun
Gudomlig sporthojare
nu är jag på nostalgijakt igen....har spanat in en på papper och bild väldigt fin -83a. Tänkte höra om någon har några tips på vad jag ska kolla extra noga på den här modellen, förutom det vanliga.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
HanneZ skrev:Just YPVS'en!
DanneP skrev:Jag är inne på precis samma sak...
eeh... alltså en annan hoj ;-) inte den du kollar in...
MVH
Anton_Ljunghusen skrev:Fråga efter kvitton från den senaste renoveringen![]()
Nae men kolla upp hur långt kolvarna gått
köp en kompmätare på biltema.. 150kr!! och ta med dig.. går på 5 min att kolla ju.. det är de värt!.fazerfun skrev:Bra ide....på en 83:a måste han ju ha samlat på sig en hel pärm![]()
Mhm, har hört att det ska vara slitdelar på alla tvåtaktare. Går det att höra sig till att kolvarna är dåliga? Eller se på avgasoset?
Kan vara svårt om man inte är van vid modellen eller exemplaret men det känns tydlig skillnad när man kickar och de blir också svaga på låga varv. Fråga ägaren när han bytte kolv/ringar sist, har han inget svar på det var det nog väldigt länge sedan.fazerfun skrev:Går det att höra sig till att kolvarna är dåliga?
Visst så kan det vara, bara att koppla fuggarna och ett batteri, vips så startar det... men det tyckte jag att ägaren skulle kunna visa för mig innan jag köpte den.... men det vill han inte... det e ju då man blir lite misstänkt... vill ju inte köpa en hoj som inte jag vet riktigt hur motorn är... han begärde 5000:-Ninjaboy skrev:Tyvärr börjar dessa hojar bli så gamla med så många ägare att för de priserna får man nog räkna med att fixa en hel del själv. En i riktigt fint skick är ju en kultklassiker nu och kan nog betinga ett väsentligt högre pris, typ 15-20'.
såg riktigt fin ut!!fazerfun skrev:så är det nog ja. Är iofs villig att slanta en del men inte för någon skitig ratbike.
Den här är fin...
http://www.blocket.se/view/4810081.htm?caller=shl_s&l=0&c=1&city=0
Skulle inte heller betalat 10' för den du beskrev, är allergisk mot ägare som inte känner till saker. Men 5' är ok om man är beredd att meka eller ändå tänker bygga om till något så originalskicket inte spelar någon roll.fazerfun skrev:så är det nog ja. Är iofs villig att slanta en del men inte för någon skitig ratbike.
Den här är fin...
http://www.blocket.se/view/4810081.htm?caller=shl_s&l=0&c=1&city=0
fazerfun skrev:Här har ni min testrapport: En 83:a på Blocket för 10k. Såg lovande ut på bild men självfallet hade säljaren ....
Gaffeln är väldigt mjuk, kopplingen svampig och det gnäller lite från bakdämparen men växlarna glider i och motorn känns pigg......
Bjuder 5k och han säger att han ska tänka på saken. Tackar han nej överlever jag nog...
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |