Yamaha r6 tar eld?

Pizzan

nybörjare
Gick med
18 Nov 2009
Hoj
07, Yamaha R6
Kan inte hjälpa att bli lite orolig över detta, hur vanligt är det?

Funderar lite på om man kanske ska ta en helförsäkring ändå när något sånt här faktiskt kan hända även fast det inte är någon grövre vurpa. Vad tycker ni?

Såg att det hade hänt "Wobbly". Antar att det inte är något som går på garanti osv. Är det vanligt på andra hojjar?

Här är en film som Wobbly hade länkat där just detta händer:
[YOUTUBE-ID]http://www.youtube.com/watch?v=1nQy72y6lU8[/YOUTUBE-ID]

Edit* om filmen inte fungerar så är länken här: http://www.youtube.com/watch?v=1nQy72y6lU8

Undrar vad de var som brann så effektivt att de inte gick att släcka med dom pulversläckarna dom hade på banan :va

Jag kom in på MissDivine här på SH just när jag köpt min och såg hennes r6a liggande på en pall. Frågade vad som hade hänt och hoppades att min inte skulle fatta eld lika lätt.

Men de sprack ju :hihi

Edit: Vurpa inte :gnissla

Är glad att jag tog helförsäkring och inte halv som jag va inne på ett tag

Last edited:
Undrar vad de var som brann så effektivt att de inte gick att släcka med dom pulversläckarna dom hade på banan :va

Såg ut som att de hanterade släckarna klantigt. Man måste du metodiskt driva bort elden från ett håll. De där killarna såg ut att skvimpade lite här och lite där varvid elden snabbt återtog nyss släckta partier.

Last edited:
Jag kom in på MissDivine här på SH just när jag köpt min och såg hennes r6a liggande på en pall. Frågade vad som hade hänt och hoppades att min inte skulle fatta eld lika lätt.

Men de sprack ju :hihi

Edit: Vurpa inte :gnissla

Är glad att jag tog helförsäkring och inte halv som jag va inne på ett tag

Vad hände då?
Vad tycker du Wobbly? Har köpt en R6a -07 som är uttagen -08. Är detta något man ska oroa sig för? Är det så illa att man nästan måste ha en helförsäkring? Hojjen kostade ändå 72k så för mig är det rättså mycket pengar.

Om du tvekar, ta hel!
Kommer ju ångra dig nått så enormt om det händer något annars, är ju som sagt rätt mycket pengar..

Helt korrekt vad Jörgen sa. Du måste släcka brandhärden successivt om den är för stor för att släckas på en gång. Att bara duscha på överallt gör ingen som helst nytta, du gör snarare situationen värre. Sen beror det lite på underlaget också. Är asfalten / underlaget väldigt poröst så kan bensin rinna ner i den och på så sätt ligga kvar och brinna ett bra tag.

bränsle brinner så den där risken tar du vare sig du vill eller inte på vilken hoj som hällst.

Har du råd med hel så kör på det om den inte är för dyr så dom betalar din hoj på 2-3 år i försäkringskostnader....

Tar eld?

Vad menar du? Snor den någons tändstickor eller är det så att den faktiskt snor brinnande eld????

SORRY! Jag leker ordpolis ibland =)

:brinnerup

Så länge man ger f*n i att gena över rondeller eller ramla på andra sätt så är det bara tuta o köra, den lär inte börja brinna i farten... eller? :D
Ett annat alternativ är ju att sälja o köpa en honda!

Jag kommer alltid att ha min hoj helförsäkrad även om det kostar 29000 om året!

Så länge man ger f*n i att gena över rondeller eller ramla på andra sätt så är det bara tuta o köra, den lär inte börja brinna i farten... eller? :D

:4skrika:4skrika:FU

29 000 genom märkesförsäkring är väl inget att tjaffsa om igentligen, man kan ju få 112 000 per år om man ringer folksam ;)

Vad hände då?
Vad tycker du Wobbly? Har köpt en R6a -07 som är uttagen -08. Är detta något man ska oroa sig för? Är det så illa att man nästan måste ha en helförsäkring? Hojjen kostade ändå 72k så för mig är det rättså mycket pengar.

Jag vet igentligen inget bara att min började brinna :D

Har väl hört lite om att nåt på r6orna gör så att soppan rinner ner på grenrören om den hamnar på sida...

Last edited:
Det är sällan hojar tar eld när man krashar, men det händer nån gång då och då under tävlingar. Kan inte tänka mig att R6 är känsligare än någon annan hoj dock.

För helvete dawa, bör man inte ha lite koll på såntdär om man är byggare?

Som de andra redan svarat så var de ju så effektiva med släckarna att de likagärna kunnat slänga på en droppe vatten.

En honda tänkte jag säga, men det är nog an kawwa vid närmare titt. :brinnerup

Bifogat

• eldad.jpg
    eldad.jpg
    239.6 KB · Visningar: 167
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...