Yamaha R6 2006-2007 större bakdrev?

Ponnie

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2012
Hoj
N/A
Hej!
Jag skall ha nytt bakdäck på hojen och tänkte därför också byta drivpaket! Jag tänkte också byta till större drev bak för att få lite starkare driv i lägre hastighet (har en 2006 R6) någon som kan mkt om detta? Original på min hoj är 45kugg bak och 16fram, jag tänkte 47 el 48 kugg borde göra susen, vill fortfarande kunna köra den normalt, alltså ingen stunthoj eller så bara lite lättare att få upp den på slangen :tummenupp. Har inte mycket koll här så tips om vilket märke, storlek på drev/kedja osv är tacksamt.
Mvh Ponnie

Kan du bryta/nita kedjan själv?
Det är ett måste om du vill köpa drivpaketet själv då handlare gärna inte monterar grejerna om de inte får sälja det själva.

Annars är det inga problem alls att gå upp 2-3 kugg bak men kolla så att det får plats utan moddar. Funkar inte 3 så gå upp två bak och 1 ner fram. Dock så bör du veta att hastighetsmätaren kommer visa fel samt att trippmätaren kommer gå fortare.

Ok! Tack, tanken är att låta firma byta hela fadderullan, går det att lösa om man vill slippa hasstighetsmärat/trippmätar felen? Typ; byta endast främre drev eller liknande?:va

jag skulle rekommendera gå upp +2 bak och ner -1 fram då slipper du kapa kedjan. Det dåliga med det är att du förlorar 6:an växel, sedan när du kör över 100km/tim och har 6:ans växel så känns/låter det som att du har 5:ans

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT