Yamaha R6 -05 nerlagd skador? + köpestips

Rehborg

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2013
Hoj
lc4
Hallå, är ny här så vet inte om tråden blev i rätt del av forumet ,
Men iaf har planer på att köpa en r6a 2005 som gått närmare 1500 mil,
Min tveksamhet är att jag fått info om att den blivit nerlagd i en kurva av tidigare ägare då sedan en mc affär köpt den och bytt ut till nya kåpor etc.. Och sålt vidare men jag är osäker på vad som mer blivit bytt så skulle vilja ha lite hjälp om vad som bör kollas på en hoj som blivit nerlagd. Tar gärna även emot info om vad som
Bör kollas annars vid köp av denna mc. Tackar på förhand!

Gled förra ägaren ut i ett gräsbevuxet dike i 20kmh på en grusväg, eller voltade hojen ut på ett kalhygge i 200kmh?

Är hojen rak och allt ser helt ut, köp. Det är väldigt sällan något man inte kan se går sönder vid en vurpa. I första hand är det ju bara estetiken som skadas, kåpor, kåpstag, bromsgrepp osv. I andra hand kan fotpinnar och bakram bli tilltufsade, fälgarna kan få bucklor också, men allt det där syns ju. Blir gaffeln eller ramen sned så märker du ju det om du provkör den, alternativt kollar upp om hjulen spårar.

Varför är du osäker på vad mer som har blivit bytt? Saker som är bytta är nya och hela saker, ju mer som är bytt, desto bättre är det ju ;)

har kontakt 2 tidigare ägare och firman som ska ha köpt/bytt in hojen och de tidigare 2 ägarna har versionen att firman bytt delarna men vet inte vad och enligt firman har de endast bytt in hojen och gjort service sen sålt vidare den, ej fått tag i personen som lagt ner den så känns som detta är något som läggs på is och det blir nya försök att hitta någon annan hoj, tackar för de svar jag fick iaf!

Tänk om alla var så petiga när det gäller en hoj som lagts. Då skulle det inte finnas många kvar att köpa.

Sen så har väl ägare 2 som du skriver kört med den efter reperation?

Du gör nog bäst i att köpa nytt.

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP