Yamaha R1

R1

-99...barnsjukdomarna med växellådan e´ fixade.Har 110 mil för att kila iväg å provköra...så jag vet inte hur den är men får känslan av att den är seriöst ompysslad...

Fråga om: glapp i styrhuvet, felmeddelanden på displayen om några, vad den drar i soppa (borde dra 0.7 vid lugn(are) körning), däckslitage, drivpaket osv.

Även om barnsjukdomarna är fixade så betyder inte det att växellådan är bra. Den måste kännas. Behöver man stampa i växlarna även fast man dragit i kopplingen så är det problem med växelförarna (slitna), och om växlar släpper så är klackarna på dreven slitna. Bara att fråga om hur han tycker växellådan uppför sig.

Antar att du syftar på miltalet. Den har gått under 1000 mil per år i sex säsonger. Det är ju normalt för folk som gillar att åka hoj. Killen är säkert ärlig i alla fall. Själv reagerar jag mycket mer när man ser en -99 med 1500 mil, då misstänker jag genast mygel.

5000 mil är nog ingen fara om den är servad och vettigt körd. Jag skulle dock inte köpa en motorcykel utan att ha provat den noga innan affär.

Finns hur mycket cyklar som helst till salu så ha lite is i magen.

R1

Nytt drivpaket,kopplingen slirar en aning när hojen är kall,drar lite olja(bytt väldigt regelbundet),körd en del på bana,lite svampig framgaffel.Det finns dubbla uppsättningar av kåpor och tank fördel när man kör trafikförsäkrat.
Tänkte ha en lite "billigare" hoj på väg och köpa en ren banhoj nästa år...så de´blir billigare vid nedlägg...Annonsen på R1:an finns här på sporthoj och han ska ha 49.000 för rubbet...riktigt snygg faktiskt.Han (Leffe) gör kåpor typ dom svarta som e´i annonsen...för å göra lite reklam...

49 för en R1 med slirande koppling (fixas med ny koppling eller plocka ut, torrgör o köra med delsyntet) och som drar olja (kolvringar)? hmm. Får du några originalkåpor eller är det bara extra racekåpor?

R1

Det är orginalkåpor och tank med...plus en del annat påkostat.
Annonsen hittas när man söker på Västerbotten...en svart R1:a samt orginalkåpor och tank i blått.

Back