xr600 -92

soffroad

Medlem
Gick med
18 Feb 2005
Hoj
gsxr1000 2004
Hej jag har ett problem med cykeln,den startar o drar upp till halv gas sen dör den bara???Förgasaren är ny ren.ventilerna är ny slipade o ställda,tanken rengjord,luftfiltret rengjort.Tändkabel/tändspole upp mätt=ok.Kan det vara pulsgivaren?? Tack på förhand!!!!!!!

Är det enbart gasberoende eller varvtal oxå ?
Likadant kall som varm ?
Tändningen struntar (nästan) i gasen, bara varvtalet vet den om.
Gasberoende => förg.trubbel, varvberoende => tändn.trubbel.

Byt stift o gör rent huvudmunstycket är iofs standardförsöket no 1.
/u

soffroad skrev:
Hej jag har ett problem med cykeln,den startar o drar upp till halv gas sen dör den bara???Förgasaren är ny ren.ventilerna är ny slipade o ställda,tanken rengjord,luftfiltret rengjort.Tändkabel/tändspole upp mätt=ok.Kan det vara pulsgivaren?? Tack på förhand!!!!!!!
Om det nu är tändningsfel? Om du känner någon som har en xr 600 runt 90" hör om du får låna cdi boxen!! Om förgasarfel! 1. så låter det som det är skit under nålventilen!! 2 eller tokfelställd flotörnivå! Nej pulsgivaren är det inte.... Är statorn uppmätt? (Premiärspolen)

min gjorde likadant, gick att åka och puttra fram hur länge som hällst men såfort man skulle till och varva lite så dog den och gick bara igång när motorn blev kall igen.

Felet var att lacken och kontakten på statorlindnigen var dålig, jag kapa av en bit och lödde dit igen, på med ny lack å sedan gick den som en klocka.

han byta både cdi box och tändspole innan jag hittade felet :mad:

Kan det vara samma cdi box på en 600 dominator?Min bror har en -92 jag kunde låna isåfall!Jag ska testa o mäta upp spolen igen.
Jag tackar o bugar för alla tips som kommer inn!! :Bugar

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...