Xr 650

Jag har haft en. Helt underbara faktisk, skulle köpa framför vilken ktm 640 660 å allt va de heter nuförtiden. Men 525 å 530 är i en annan klass, helt annan service och hållbarhet dock.
 
Framgaffel har teknik från 80-talet.
Ramen är skitmjuk och svajar satan vid påfrestning.
Sadeln/sittställning känns gammaldags.
INGEN STARTMOTOR!!!
m.m.....

Motorn är framtagen runt år 2000..

Har också haft en och kan inte klaga på nånting förutom vikten då
 
Framgaffel har teknik från 80-talet.
Ramen är skitmjuk och svajar satan vid påfrestning.
Sadeln/sittställning känns gammaldags.
INGEN STARTMOTOR!!!
m.m.....
Hur märker man att ramen svajar? Har jag aldrig märkt..
 
Hur märker man att ramen svajar? Har jag aldrig märkt..

Tycker det blev ganska tydligt när jag satte mig på en modern hoj. (i mitt fall KTM 690)
Tycker du borde märka skillnad till din wr också som jag tycker har bättre ram än XR.
Bara för att det finns svaga punkter på XR innebär det inte att den är värdelös. Trots dess brister är det en ganska skön hoj med bra bottendrag.
Men för att svara på trådskaparens fråga så är 50 ett på tok för högt pris... mellan 35-40 känns mer lämpligt.
Och ska den bara funka som motard spelar det inte så stor roll med elstart heller.
 
Den blev vattenkyld och drygt 50cc större vid år 2000.
XR 600 kom 1985...

Menar att det inte finns elstart på den förståss.
Ska man ut i skogen blir man tids nog varse varför det uppskattas.

Att vinna Baja 1000 alla år 1997-2010 med en upphottad motor från 1985, 80-talsdämpare och svajig ram är inte så illa pinkat :)

Sen kan jag hålla med om att den inte är optimal för geggåkning i svenska skogar, den kunde vara lite sur att få igång när den har legat på sidan..

50 är lite dyrt, jag sålde min för strax över det typ 5 år sedan..
 
Last edited:
Att vinna Baja 1000 alla år 1997-2010 med en upphottad motor från 1985, 80-talsdämpare och svajig ram är inte så illa pinkat :)

Sen kan jag hålla med om att den inte är optimal för geggåkning i svenska skogar, den kunde vara lite sur att få igång när den har legat på sidan..

50 är lite dyrt, jag sålde min för strax över det typ 5 år sedan..

Apapap, kom ihåg att från 2006 även smugit sig in Honda CRF-450X i listan över vinnare... Tror de knappast var originaldämpare på heller... ;)
 
Kanonhoj men 20000:- för dyr
Skulle max ge 25000-30000:- för den.
Sålde min Xr650r 04 uttagen september 06
Med dubbla hjul, stortank slipon mm för 36000:- i höstas

Tycker det blev ganska tydligt när jag satte mig på en modern hoj. (i mitt fall KTM 690)
Tycker du borde märka skillnad till din wr också som jag tycker har bättre ram än XR.
Bara för att det finns svaga punkter på XR innebär det inte att den är värdelös. Trots dess brister är det en ganska skön hoj med bra bottendrag.
Men för att svara på trådskaparens fråga så är 50 ett på tok för högt pris... mellan 35-40 känns mer lämpligt.
Och ska den bara funka som motard spelar det inte så stor roll med elstart heller.

Håller inte med Smedis.
Fjädringen är ju 100gånger bättre för grusbus på Xren jämfört med 690e där framgaffeln suger, har inte fått till gaffeln på min Husa heller så den kan matcha Xren i stenpartierna än.
Om det är bara grusväg som man tänker åka så är xren kanon, finns bara en stor nackdel och det är KICKEN
 
Last edited:
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top