xr 600 Trim kröks längd

Poker

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2008
Hoj
93/91, Honda/Honda, XR/CBR
Köpte en xr 600 häromdagen som hade två st trimkrökar med. samma diamter på dem men den ena är lite längre än den andra. (samma total längd men den ena tar ut svängarna längre så sträckan från början till slut är längre)

Har detta någon betydelse? på verka det förgasa inställning?

Ju längre desto lägre ner i registret får du mer tryck med viss förlust i toppvarven.. SÅ om den i övrigt är org dvs ingen vassare kam så välj den längre eller kör med org krökarna faktist!! Just xr600an går rentav bäst med helt orginala krökar för kammen drar så tidigt och slutar dra på på tok för låga varv typ 6500v:näsblod Och trimmkrökar brukar få motorer att vakna just vid 6000- och före det så har man mest förluster med grövre krökar

Tack för ett bra svar. Det sitter annan förgasare och ljuddämpare. Kammen är orginal... ska testa och buta fram och tillbaka och se om jag märker skillnad..

Tack för ett bra svar. Det sitter annan förgasare och ljuddämpare. Kammen är orginal... ska testa och buta fram och tillbaka och se om jag märker skillnad..

Kosta på dig en kam typ Hotcams finns tyvär bara en hotcam till 600an men du behöver inte byta några styrningar eller ventilfjädrar bara att smacka dit och med dom grövre krökarna du har och hellst en komphöjnig och portning så går den minst lika bra som en 650:tummenupp

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025