Sebbe (xr600)
Sebbe -=Xr 600=-
´................
Last edited:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
philsson skrev:men att en hoj är lätt att kicka. På min husa så börjar ju dekompen öppnas så fort man börjar dra i kicken. Borde ge en upplevelse av dåligt komp. Vet dock inte hur det är på en XR. Bara en tanke jag fick.
Alltså är de min hoj som är kasst eller nåt för jag sitter bara ner och kickar.-PLM- skrev:Sant, men fortfarande såpass bra komp att man måste lägga mycket tyngd på kicken för att få ner den efter att man byggt upp komp.
Vad sitter det i orginal då? Har du bara tagit bort den lilla sidokåpan på luftburken? Räcker det inte om man bara höjer nålen ett snäpp?ozeo skrev:öppet system öppna sidokåpan till luftburken o sen bestycka upp..
jag kör nu 68 låg o 156 hög o de vart en grym skillnad för mig mot för orginal.
Viffer skrev:Vad sitter det i orginal då? Har du bara tagit bort den lilla sidokåpan på luftburken? Räcker det inte om man bara höjer nålen ett snäpp?
Var få man tag på billiga munstycken till xr:en?ozeo skrev:nej jag gjorde lite hål i sidan o satte dit ett nät. vart djäkligt känsligt med munstyckena efter detta.
nej de räcker inte att höja...men varför lata till de då du får mycke mer effekt genom att byta unstycken..har själv vart inne på ditt spår men efter att provat lite av varje så har de blitt en djäkla skillnad på effekt...om man mäter de i wiiiili kraft så fick jag rycka de på 2an samtidigt som jag slog av o på..nu flyttar jag bak ca 5 cm kanske o bara gasar fullt o den går upp fint o mjukt. på 3an vart de som 2 förut. då e jag ingen wiiilifantom..en duktig en får nog upp den på 4an.
ett öppet system e att föredra..jag byggde eget som e dj*kligt öppet..nästan 2 tum från delningen till systemet som e på 2 tum.
finns inga billigaViffer skrev:Var få man tag på billiga munstycken till xr:en?
Är det krångligt å byta?
Kan det bero på lågfartsmunstycket att den dör vid stoppies? Skit störigtozeo skrev:finns inga billiga![]()
men de e toklätt o byta...
om du bara ska byta högfart tex så öppnar man bara den lilla skruven i botten av gasarn, där under sticker en litet munstycke ut..du behöver en 7ans nyckel tro jag.
ska du byta både låg o hög så skruva helt enkelt bort hela nederdelen av gasarn o du komma åt bägge skitlätt.
sitter en liten kopp innanför. se till så du ser hur den ska sitta innan du tar bort allt..den sitter löst.
efter detta lär du få skruva lite på blandskruven..
(obs!!! det gäller åtminstone enförgasars xr,n. har du 2 så vet jag inget)
Viffer skrev:Kan det bero på lågfartsmunstycket att den dör vid stoppies? Skit störigt![]()
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Richa blickar framåt mot 70 år i branschen
Bike var på plats på Richa ... |