Ok, demontering av förgasarbryggan, öppna och kolla. Dåliga membran byts antar jag? Liten checklista på resten;
-Rengöring av insidan av själva förgasaren (tryckluft)
Ja, och något rengörnigsmedel kanske, och tops, och tandborste och... jag det som behövs för att få jobbet gjort helt enkelt.
-Munstycken demonteras och rengörs (med t.ex koppartråd läste jag i ngn annan tråd). Viktigt att de skruvas tillbaka med samma antal varv.
Jag gjorde rent mina med hjälp av Biltemas Bromsrengörning art.nr: 364509 och tryckluft, munstycken är känsliga grejer, ingen mekanisk åverkan. Måste du peta med något hårt så är koppar bra.
Munstycken ska dras fast, det är blandskruvar som man ska hålla reda på antal varv, du fattar när du börjar plocka med det.
-Flottörnålar, flottörnivåer? Vad ska kollas ang. dessa?
Nålar att dom är hela och tätar bra mot sitt säte, nivån ska ställas in enligt handbok, har du ingen, köp eller surfa.
-Byta bränslefilter kanske?
Alla service-saker ska vara fixade innan man börjar "mecka", man blir bra arg på sig själv om man meckat ett antal kvällar för att sen upptäcka att något så simpelt som att ett filter eller ett stift varit boven.
-Tändstiften är fina, byta ändå?
Se ovan, men tror du att dom är ok så vänta, är ju lätt att byta senare, bara att lyfta tanken.
-Kolla badbyxor vid luftfiltret!
Ja och ekorrar, råttbon och annat
-Synkning (får verkstad göra, ca 1000kr enl. uppgift)
Ta det som sista åtgärd, kolla servicesaker och förgasarbrygga först.
Något mer?
Folköl, 80-tals hårdrock, sund nyfikenhet och glatt humör, sen är saken biff