Xenon

jorgens

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
07`YZFR- 00 Hayabusa
Hei.

Vet noen hvor jeg kan få tak i Xenon HB3U pære til mc:confused: (Hayabusa fullt lys)

Takker!

Jørgen

Xenon Hb3

:tummenupp Tro det eller ej,jag har faktiskt 1 st HB3 över,sen jag köpte ett kit från VVME/usa,enär jag behövde endast en lampa till mitt helljus till BANDITEN.Jag gav 64 usd för ett kit m 2 lampor ballaster o kablage.Sen torskade jag på tull o införselmoms på 403kr(jag köpte 4 olika kit till bla mina polare)så mitt pris är 64usd(à 8.50kr):2=275skr+ den där dj-a momsen ,säg 350kr+din frakt!
Ett otroligt lyse ,:D jag har monterat o testat!

hör av dig om du är intresserad

holm44:)

:tummenupp Tro det eller ej,jag har faktiskt 1 st HB3 över,sen jag köpte ett kit från VVME/usa,enär jag behövde endast en lampa till mitt helljus till BANDITEN.Jag gav 64 usd för ett kit m 2 lampor ballaster o kablage.Sen torskade jag på tull o införselmoms på 403kr(jag köpte 4 olika kit till bla mina polare)så mitt pris är 64usd(à 8.50kr):2=275skr+ den där dj-a momsen ,säg 350kr+din frakt!
Ett otroligt lyse ,:D jag har monterat o testat!

hör av dig om du är intresserad

holm44:)

HB3U er ca 2 mm mindre i diameter rundt flensen der O ringen sitter sammenlignet med HB3...:(

Jørgen

:confused: Är du säker...Hittar ingen HB3u på internet .HB3 har 20 mm dia vid o-ringen,HB4 har 22 mm,sen finns det HB3xs (halo)som är rak istället för vinklad,men Xenonen är rak...:tuttar

holm44

Nå er forvirringen total...
:D

Kjøpte en HB3 xenon pære hos en bilforhandler, og den er ca 22 mm i dia rundt tetningen. Målte orginalpæren (Sylvania) og den er 20 mm... HB3U:confused:

Nå er forvirringen total...
:D

Kjøpte en HB3 xenon pære hos en bilforhandler, og den er ca 22 mm i dia rundt tetningen. Målte orginalpæren (Sylvania) og den er 20 mm... HB3U:confused:

:) Har mätt upp mina lampor,HB3,även kallad 9005,20 mm m röd o-ring

HB4,även kallad 9006,22 mm m gul o-ring

sen finns de i rak version m tilläggsbeteckningar för att passa i olika bilmodeller.Den på bilden är en HB3U 12v 60w SYLVANA.En philips ser likadan ut men heter HB3 PR ,i övrigt identiska.

Xenonen på bilden heter XENON SUPER VISION

mvh holm44:)

Bifogat

• IMG_1700.JPG
    IMG_1700.JPG
    117.5 KB · Visningar: 56
  • IMG_1703.JPG
    IMG_1703.JPG
    89.4 KB · Visningar: 53
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...