Xenon på KTM 625 -06

Finns en philips lampa som är speciellt utvecklad till mc. den är rätt dyr typ 300:- tror jag men dem hävdar att den skall vara fullt jämförbar eller bättre med att sätta xenon ljus i en felaktig reflektor. Dvs sätta Xenon ljus i en "orginal" reflektor gjord för halogen. Mvh /R

Denna variant ska vara en Philips med inbyggt magnetlås för hel/halvljus så att man ska få bra ljusbrytning på halvljuset.

Bra om det är nån som testat, annars blir jag försökskanin!

Kan någon verifiera att det är H4 i framlyktan på KTM'en?

/Nicke

I vilken reflektor ska du sätta den i eller passar det verkligen med KTM orig?

Tror det är H4 däremot är deras orig lampa "sockeln" lite annorlunda iallafall på den jag hade då jag skulle montera ditt en annan lykta för nattorientering.
Nja har du orig så kan du jämföra med en H4 på t,ex OK mack eller nåt!

Jag har satt in Xenon i bilen och jag kan säga att ljuset är bra mycke sämre än orginalet. Så Richo har mycket rätt där :)

Fan va dyrt kit... Men de är säkert bra.

Jag hade nog klämt på en stor rund strålkastare på nån höger. Finns ju feta lampor att köpa styckevis på till exempel Swedol. Det tror jag hade blitt fan coolt ju. Tror det hade gett bra mycke bättre resultat än vad xenonkitet gör. Men det ska ju helst bli snyggt också.. Om inget annat så lyser min 640lampa upp väldigt bra tycker jag. Tycker också den är mycket snyggare än 625ans enurolampa. Kanske värt att kolla om det går att trycka på en sådan och vad det skulle kosta..

Jag har satt in Xenon i bilen och jag kan säga att ljuset är bra mycke sämre än orginalet. Så Richo har mycket rätt där :)

Skillnad på biltema och philips? :tuttar

Fan va dyrt kit... Men de är säkert bra.

Jag hade nog klämt på en stor rund strålkastare på nån höger. Finns ju feta lampor att köpa styckevis på till exempel Swedol. Det tror jag hade blitt fan coolt ju. Tror det hade gett bra mycke bättre resultat än vad xenonkitet gör. Men det ska ju helst bli snyggt också.. Om inget annat så lyser min 640lampa upp väldigt bra tycker jag. Tycker också den är mycket snyggare än 625ans enurolampa. Kanske värt att kolla om det går att trycka på en sådan och vad det skulle kosta..

Vill ha allt originales. Min nuvarande lyser verkligen pissdåligt. Jag åker bara storstad och t.om då räcker den inte till.. Gurras 640 Prestige har bra ljus... fattar inte varför min reflektor eller mina lampor är kassa...

/N

Last edited:
Skillnad på biltema och philips? :tuttar

Vill ha allt originales. Min nuvarande lyser verkligen pissdåligt. Jag åker bara storstad och t.om då räcker den inte till.. Gurras 640 Prestige har bra ljus... fattar inte varför min reflektor eller mina lampor är kassa...

/N

Du har inte gjort en så enkel tabbe så att du tror att H4lampan fungerar men så är det bara p-ljuset som lyser..

Men jag vet att det finns H4lampor som ska ge 30% mer ljus än vad vanliga ger. Om det var philips som tillverkade dem eller kanske Osram. Värt att testa en sådan kanske innan du investerar i det dyra xenonkitet.
Om inget annat så finns det ju lampor med högre Watt att köpa. Biltema säljer sådana billigt. Se upp så du inte bränner kablarna bara, men det ska nog mer till än att gå upp 50W.

Montera en starkare H4.
Kolla bara vad generator ger för maxeffekt så du inte överbelastar den.
Gå upp i kadeldiameter vid behov.

Köp endast Philips 100/90 , Eagleye 100/80 eller Solite 130/90.
Soliten är riktigt grymm men mkt svår att få tag på.
Alla ovanstående ger angiven effekt.
Köp bara halogenlampor med vitt glas.

Glöm biltema.

Vette fan vad du har köpt för xenon om dom lyser så dåligt. Kanske du har för hög kelvin eller för ny bil.
Bytte på min bil + reflektor. Blev kanon! Dubbellt mera ljus.

Och varför köpa 100W halogen när Xenon drar endast 35W och lyser bättre:confused:

Kan någon verifiera att det är H4 i framlyktan på KTM'en?

Lampan är en 35W eller nått sånt, vanliga H4 ligger runt 50W har jag för mig. En vanlig H4 passar heller inte i Lc4ans original lampa, är 2 stift som skilljer dom åt.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra