Xena skivbromslås

scud

meldeM
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
HYM 1100S
Detta lås har nämnts på forumet redan. ([url]http://www.vikinglift.se/index_xena.html)[/URL]

Låset är inte godkännt ännu, och jag undrar om det är som jag misstänker. Om jag köper låset nu, och det blir godkänt om några månader, då kommer väl det låset jag har inte vara godkänt? Vad gäller om något skulle hända, ska jag ha några papper från tillverkaren (som man då får vid köpet) på att låset är godkänt? för isåfall gäller det ju att avvakta eller välja ett annat lås.

man måste allså inte ha nåra slags "säkerhetsbevispapper" att visa om nått skulle hända? Vill minnas att jag har lite sådana papper för ABUS låsen.

Ett litet tips:
Förlita er inte på enbart skivbromslås vid längre parkering (typ över natten). De duger endast när du stiger av för ett kortare ärende. De är med andra ord plättlätta att forcera.
Vid nattparkering gäller inlåsning eller fastlåsning (kätting etc).

Nattetid inlåst i låst garage samt fastbultad i backen med kätting.
Dagtid vid plugget blir det nog inte mer än styrlåset samt skivbromslås. Därför jag är sugen på detta lås som låter lite om nån försöker flytta hojjen eller mixtra med låset. Så förhoppningsvis avskräcker det från att köra "skateboard tricket".

Förhoppningsvis måste ja inte låsa fast med kätting vid skolan, det är ingen värsting hoj jag har direkt. Men tråkigt vore det om man blev av med den i vilket fall som helst.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...