WSBK Valencia

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date

sandstream

Guest
Första loppet 12:00 imorrn direkt på Eurosport och eftersändning av det andra 23:00.
SS loppet direkt 13:00.

Corser visar återigen var skåpet ska stå och det är kul att Vermulen fått fart på hojen (tror dock att Corser lämnar honom bakom sig i loppen).

1. Troy Corser Alstare Suzuki Corona Extra GSXR1000 K5 1min 35.676secs
2. Chris Vermeulen Winston Ten Kate Honda CBR 1000RR 1min 36.125secs
3. Regis Laconi Ducati Xerox 999F05 1min 36.356secs
4. Max Neukirchner Klaffi Honda CBR 1000RR 1min 36.447secs
5. Andrew Pitt Yamaha Motor Italia WSB YZF R1 1min 36.558secs
6. Karl Muggeridge Winston Ten Kate Honda CBR 1000RR 1min 36.565secs
7. Chris Walker PSG-1 Kawasaki Corse ZX10 1min 36.847secs
8. Norick Abe Yamaha Motor France-Ipone YZF R1 1min 36.862secs
9. Yukio Kagayama Alstare Suzuki Corona Extra GSXR1000 K5 1min 36.875secs
10. Noriyuki Haga Yamaha Motor Italia WSB YZF R1 1min 37.031secs
11. David Checa GMT Yamaha YZF R1 1min 37.122secs WC
12. Pierfrancesco Chili Klaffi Honda CBR 1000RR 1min 37.200secs
13. Lorenzo Lanzi Ducati SC Caracchi 999RS 1min 37.297secs
14. Steve Martin Foggy Petronas Racing FP1 1min 37.388secs
15. Sebastien Gimbert Yamaha Motor France-Ipone YZF R1 1min 38.203secs
16. Ben Bostrom Renegade Koji Honda CBR 1000RR no superpole time set

EDIT: För moppefans så kvalade Stiggy som 8:a, ca 1½ sekund från pole. ;) ;) ;)

EDIT2: La till ett par smileys, det behövdes tydligen...

Last edited:
sandstream skrev:
EDIT: För moppefans så kvalade Stiggy som 8:a, ca 1½ sekund från pole.

När han körde 250 så var det moppe, vad menar du igentligen??? Nä vakna upp och lukta på kaffet!!

250 är en helt okej klass tom den bästa! :tummenupp

Ska du bara vara tyken så kan du dra från racingforumet, du kör väl ändå bara på gatan?

Sleven #16

sleven skrev:
När han körde 250 så var det moppe, vad menar du igentligen??? Nä vakna upp och lukta på kaffet!!

250 är en helt okej klass tom den bästa! :tummenupp

Ska du bara vara tyken så kan du dra från racingforumet, du kör väl ändå bara på gatan?

Sleven #16
Aha, man måste köra RR själv för att få diskutera WSBK, MotoGP osv :rolleyes:
Inte för att jag ser fram emot det men det borde betyda att du bara kommer att göra inlägg om 250 då eller?

SS är moppe i förhållande till SBK och vi diskuterade det i en tråd om MotoGP nyligen.
Försökte vara lite lustig men glömde bort att det finns surpittar som du :huvet

sandstream skrev:
Aha, man måste köra RR själv för att få diskutera WSBK, MotoGP osv :rolleyes:
Inte för att jag ser fram emot det men det borde betyda att du bara kommer att göra inlägg om 250 då eller?

SS är moppe i förhållande till SBK och vi diskuterade det i en tråd om MotoGP nyligen.
Försökte vara lite lustig men glömde bort att det finns surpittar som du :huvet

Ingen surpitt, men du är irriterande. Enda gången jag har tyckt lika som dej var i avatarfrågan, då du var riktigt förnuftig till skillnad mot vissa :mad:

sleven skrev:
Ingen surpitt, men du är irriterande. Enda gången jag har tyckt lika som dej var i avatarfrågan, då du var riktigt förnuftig till skillnad mot vissa :mad:
Nämen usch vad jobbigt det måste vara för dig med mig som är så irriterande...
Ignorera mig då och prenumerar på dina moppeforum istället :D

Johan hade femte tid (1'39.442) på uppvärmningen som just nu avslutades, Harms 18:e. Johan var bara en tiondel efter tredje snabbaste (Curtain) sen är det ett större hopp till Ten Kate Hondorna, de är ju helvassa!

Kan bli ett kul race idag. :tummenupp

Marcus skrev:
Johan hade femte tid (1'39.442) på uppvärmningen som just nu avslutades, Harms 18:e. Johan var bara en tiondel efter tredje snabbaste (Curtain) sen är det ett större hopp till Ten Kate Hondorna, de är ju helvassa!

Kan bli ett kul race idag. :tummenupp

Att han kapar 0.5 sekunder på Warm-up'en bådar gott :) Väldigt sällan man ser folk köra snabbare på warm-up'en än på kvalen...

Hur kommer det sig att det går så långsamt på Valencia förresten, vet att jag reagerade på det i höstas med när Motogp gick, inte är den väl ombyggd?

Ska bli kul att se SS idag....

Om Johan kan få till en bra start på få häng på ledarklungan kan detta bli högintressant.
Bästa blågula prestation i ss-vm är väl Cralles 4:e plats på Assen ( -99? ) som efter att en av de framförvarande blev diskad till slut uppflyttad till 3:e plats.
Med lite tur och mycket jävlarannama så kanske man kan få se ett resultat i närheten av detta i dag.

Lord Melchet skrev:
Om Johan kan få till en bra start på få häng på ledarklungan kan detta bli högintressant.
Bästa blågula prestation i ss-vm är väl Cralles 4:e plats på Assen ( -99? ) som efter att en av de framförvarande blev diskad till slut uppflyttad till 3:e plats.
Med lite tur och mycket jävlarannama så kanske man kan få se ett resultat i närheten av detta i dag.

när kör ss?????? tid alltså

Corser är bara för cool på K5:an, rena speedwayen på sista varvet :yoparty
Synd att Abe lowsajdade, han han nog kunnat passerat Vermulen på sista varvet.
Vermulen kör så vackert att man nästan blir tårögd och jag skulle inte bli förvånad om han tar en plats hos något Honda-team i MotoGP redan nästa säsong :tummenupp

Tyckte Stigefelt körde rätt bra men han måste sluta med sina skitstarter, han har alltid gjort dem och det är synd......

Synd också att han missade på sista varvet och istället för att slå Nanelli tappade han Chambon förbi sig.

Robbin körde ju faktiskt riktigt riktigt bra för att vara första tävlingen på en 600 var ju före Lauslehto innan han vurpade.

*/ ?>
Nyheter
MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Back