WP Stötdämpare. Oljemängd??

Krillelundgren

Förbjuden väg är oftas hårt sliten.
Gick med
30 Jun 2004
Hoj
KTM 640 SM
Hej, har en Ktm 640 SM -01. Har bytt packboxar och ska nu fylla på olja.
Men jag vill veta hur mycket olja det ska vara i varje gaffelben. :confused:
När jag hällde ut gamla oljan så var det redan olja i dunken så jag har ingen koll alls på vilken mängd det ska vara.
Har sökt och ta mig fan över allt utan ett svar, någon som vet?.

Har inget svar att ge men har Du provat att söka på internet själv?

När jag googlade på "ktm 640 01 2001 fork oil level" blev 120mm med fjädrarna ute och hopskjutet ben en vanlig rekommendation.

www.ktmforum.co.uk brukar annars ha bra svar på det mesta rörande kåttar:) Lycka till!

Har googlat som bara den, men allt från 110-130 har jag kommit fram till utan fjäder.
Så 120 testar jag då. Tack!

Har googlat som bara den, men allt från 110-130 har jag kommit fram till utan fjäder.
Så 120 testar jag då. Tack!
Jo, och känner Du att den vill bottna ur så Du måste åka med mycket kompression är det ju enkelt att fylla på lite grand för att öka progressiviteten något. Blir säkert bra :)

Det är samma gaffel som alla andra ktm från tiden. Oljenivån är justerbar 90-130mm och jag rekommenderar 100-110mm. Köp ett nivåverktyg på biltema, helt klart värt sina 35kr

Det är samma gaffel som alla andra ktm från tiden. Oljenivån är justerbar 90-130mm och jag rekommenderar 100-110mm. Köp ett nivåverktyg på biltema, helt klart värt sina 35kr
Ja, Du bör ju ha snickrat till en och annan gaffel på dessa hojar så det finns all anledning att lyssna på Din rekommendation:)

Nyheter
Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort