Wow!

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Hoj
ZX10R
Kul att det finns en "lokal" avdelning i forumet. Jag har kört mc i typ 30 år och trodde jag hade kört alla roliga vägar runt Borås men det finns en sträcka som jag missat totalt. Förmodligen har jag kört den men jag måste varit bakfull, helt frånvarande eller kört fel motorcykel.

Asfalten är riktigt fin, inte ett gruskorn (vecka 18 2010), förvånadsvärd bra sikt, breda körfält, inte speciellt många utfarter. Lite trafik. Man får nästan lite bankänsla, perfekt för snabba sporthojar. Fri fart (nja, inte riktigt).

Du som gillar sträckan från väg 27 in mot Svenljunga, för ett par år sedan var det nylagd asfalt där, det finns en liten stump som påminner om denna sträcka men här svänger det betydligt mer.

Du hittar sträckan om du kör väg 42 mot Vårgårda, förbi den goa vägen mellan Tämta och Borgstena, har du inte kört den så passa på att prova den med, den är rätt kort och ibland rätt mycket stenskravel i kurvorna så ta det lite easy.
Strax innan Vårgårda har du väg 182 mot Annelund, nu har du 14 km att skava av lite gummi. :banana

Tips på fler kul sträckor mottages tacksamt:Bugar
Vilken är din favorit?

Tack för tipset :tummenupp , jag är ruggigt dålig på roliga vägar här i borås trakten. Körde en riktigt rolig sträcka förra sommaren, hyssna ,sätila och sedan runt sjön Lygnern. Kan tyvärr inte förklara närmare eftersom jag åkte efter en annan som kunde vägen. Gick lite fort för att memorera vägen .

Åhh. Den sträckan är riktigt fin.
Jag vet att dom håller på å bygger om en bro nu, men om man svänger vänster i samma korsning på 42:an mot Siene/Alingsås så är också det en härlig väg att rekomendera.

Vill man våga sig lite längre bort åt samma håll ska ska man köra vägen mellan Sollebrunn och Nossebro. öppna fina kurvor med bra sikt. bra asfalt.

Det finns ett myller med vägar åt det hållet, så ni som inte varit där tidigare bör lägga en dagstur ditåt.

//Simon

Tack för tipsen, skall testa bägge vägarna. Imorgon blir det Kinnekulle, ingen annan som skall upp köra bana? Vädret har vänt, verkar som det inte blir regn:banana:banana:banana

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph