Wish Akrapovic burkar - är det originalgrejer?

sweanders

Medlem
Gick med
27 Jul 2015
Hoj
2001 Honda CBR1100XX Blackbird
Såg den här annonsen och undrar om någon här vet om det är originalgrejer?

Schysst pris isf.

95dbfc700ab8452fed36f933aad46fed.jpg

Troligtvis ej.
Finns gott om Kines-kopior.
På bilden sitter ju ena Akra-loggan dessutom snett.

Troligtvis ej.
Finns gott om Kines-kopior.
På bilden sitter ju ena Akra-loggan dessutom snett.
Jag tyckte det såg lite märkligt ut med loggorna men har aldrig kollat särskilt noga på Akra original.

Skickat från min F5321 via Tapatalk

Skulle iofs kunna köpa och ta bort loggan om det är en ok dämpare, men kina-kvalitet är ju ofta ojämn även om den ibland är bra.

Skickat från min F5321 via Tapatalk

Inte speciellt troligt, men vem bryr sig för det priset,har tjackat massa crossutrustning från wish å kvalletuttan e helt okay.

Givetvis är det inte original, kvaliteten på de där är precis så bra som priset motiverar. Akra har ingen produktion i kina för övrigt.

NEJ, det är inget från Akrapovic.
På Akrapovic slipon är på avgasrörsanslutningen en metalltrådsögla svetsad.
Metalltrådsöglan kopplas till avgasröret med en fjäder.
Här på TS fotot är det ingen metalltrådsögla, det är en U-formad plåtbit, dvs ingen Akrapovic.
ska vara billigare än dom här för det ska löna sig.
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Tillbehor/Avgas/Ljuddampare-Slip-on-2000028549/
Helt bortsett från att dom kanske fastnar i tullen för varumärkesintrång.
Utan märket skulle jag kunna tänka mig att prova en.
Men de drar väl genom oväsendet bara till sig onödig uppmärksamhet ! :huvet

Bifogat

• AkrapovicAnslutningAvgasrör.jpg
    AkrapovicAnslutningAvgasrör.jpg
    81.2 KB · Visningar: 90
  • AkrapovicCarbonFiberSupport.jpg
    AkrapovicCarbonFiberSupport.jpg
    92 KB · Visningar: 72
Last edited:
Acras logga är laseringraverad på puffrorna, de där e något klistermärke så dom är garanterat inte original. Men märket bestämmer ju inte kvalitén. Ibland kan man köpa något noname som är minst lika bra som märkespryl men halva priset.

Den som testar får veta ;)

Varför vill någon ens lägga en enda krona på skräp?

Tvätta är tråkigt, köra är kul.

Nej. Inget annat än kopior med dålig dämpning.
Fick en exakt likadan som ligger och skrotar iom att den inte dämpar något vidare.
Är egentligen inget fel på arbetet men "kolfibern" på min är aluminium med kolfiber look.
Det följer väl med en förminskning också? 51-38mm.

NEJ, det är inget från Akrapovic.
Helt bortsett från att dom kanske fastnar i tullen för varumärkesintrång.

Det där problemet har de löst förnämligt. Dämparen skickas utan klistermärket vilket sedermera kommer i ett separat brev så riskerar man inte varumärkesintrång.

Men en blind apa ser ju skillnaden på 10 meters håll ändå så folk som sätter på klistermärket är väl de som beställer Breitling från Aliexpress för 500kr...

Just Breiting köpte en väns son ett gang som fastnade i tullen..

Klockorna förverkades o det kom en inbetalnin på 25,000 för varumärkes intrång, så det händer att det fastnar i tullen o då kan det bli dyrt.

Senast nu på morgonen skrapade jag mitt slip-on vid en liten nedläggning med min Knixmoppe. På en sådan hoj då man ständigt marksynar så kan jag tänka mig att ha billigt skrot. Känns bättre att skrapa 500:- än 5000:- . För skrapar gör jag, om jag ska lära mig nåt. :D

Senast nu på morgonen skrapade jag mitt slip-on vid en liten nedläggning med min Knixmoppe. På en sådan hoj då man ständigt marksynar så kan jag tänka mig att ha billigt skrot. Känns bättre att skrapa 500:- än 5000:- . För skrapar gör jag, om jag ska lära mig nåt. :D

Instämmer.
På många små 4-cylindriga hojar, typ 600cc, med katalysator så behövs ingen ljuddämpare efter katten.
Ljudet är redan lågt. Jämfört med många amerikanska hojar på stan.....
Och då kan en sådan här utan logga eller liknande kanske bli snyggare än ett rakt rör efter katten.

Ska du köpa någon dämpare så rekommenderar jag att du köper en i rostfritt eller annan metall. Kolfibern som används i många kinadämpare är av ytterst tveksam kvalité. Jag köpte en för ett antal år sedan och vid körning på bana så sköt jag iväg ändbaffeln bakom mig för att kolfibern vibrerat sönder. Riktigt kass kvalité.

Snubben som sålde skickade mig dock en ny i rostfritt på goodwill och den var riktigt bra kvalité för runt 900kr.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show