starholk
Sporthojsnörd
kom upp på datorn idag om förfrågan om att instalera xp servicepack 2. vad är det för något? ska jag instalera det? kan inte så mkt om datorer. 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nej, vänta!!starholk skrev:kom upp på datorn idag om förfrågan om att instalera xp servicepack 2. vad är det för något? ska jag instalera det? kan inte så mkt om datorer.![]()
Jodå, visst funkar det för vissa osv. Men Microsoft har haft massor med problem med det Sp:t, installera ej, är mitt tips, vänta ett tag. Min dator kraschade totalt..Voiceless skrev:XP SP2 funkar alldeles utmärkt för mig iaf
Om man bortser från att den vägrar känna status på norton antivirus som de rekommenderade o allt![]()
vad är det för skillnad mot nu? om jag installerat.R1 Uffe skrev:JAg kan väl rekomendera OM du ska installera SP2, så formatera datorn först och installera windows, sen SP1 & SP2, sen kan du börja installera div progam. (kom ihåg att ha nätverkssladden ute, tills du har installerat SP1 & 2 samt AV programmet)
Detta är väl det "säkraste" sättet att göra om man vill att alla program ska fungera efter installation av SP2
starholk skrev:kom upp på datorn idag om förfrågan om att instalera xp servicepack 2. vad är det för något? ska jag instalera det? kan inte så mkt om datorer.![]()
starholk skrev:vad är det för skillnad mot nu? om jag installerat.
Läs skalmans tråd, visste inte att SP1 var inbakadstarholk skrev:vad är det för skillnad mot nu? om jag installerat.
R1 Uffe skrev:Läs skalmans tråd, visste inte att SP1 var inbakad
Skalman skrev:Har inte kollat upp det eftersom jag själv inte installerat sp2, men de brukar vara inbakade. Återkommer i ämnet.
Edit: Saxat från microsoft.se (KB322389):
Skaffa den senaste Service Pack-versionen för Windows XP
View products that this article applies to.
Sammanfattning
Uppdateringar till Windows XP distribueras i Service Pack. Med Service Pack kan du hålla Windows XP aktuellt samt utvidga och uppdatera datorns funktioner. Service Pack är kumulativa. Varje ny Service Pack-version innehåller samtliga korrigeringar som ingår i föregående Service Pack-versioner samt nya korrigeringar. Du behöver inte installera en tidigare Service Pack-version innan du installerar den senaste versionen. Om du till exempel redan har installerat Windows XP Service Pack 2 (SP2) behöver du inte installera Windows XP Service Pack 1a (SP1a).
Hultan skrev:Nej, vänta!!
Min dator craschade och gick inte ens att återuppliva i felsäkert läge...
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|