windjammer

messier11

rookie
Gick med
13 Mar 2007
Hoj
yamaha
vart kan man få tag i en sådan (brus dämpare till hjälm) läste om det men hittar ingen på någon internetbutik och har frågat nolan försäljaren där jag bor och han var ett frågetecken...

om det kan heta nåt annat eller för jag hittar inte på google heller :huvet

vart kan man få tag i en sådan (brus dämpare till hjälm) läste om det men hittar ingen på någon internetbutik och har frågat nolan försäljaren där jag bor och han var ett frågetecken...

om det kan heta nåt annat eller för jag hittar inte på google heller :huvet

Prova vanliga EAR öronproppar eller liknande, om du inte gjort det tidigare. Funkar inte det så är det nog läge att byta hjälm.

Shoei har haft nån typ av ring man monterade i nederkant på hjälmen men jag tror personligen att det skulle bli lite instängt med den anordningen.

tog fram öron propparna redan efter 3 mil med hojen efter jag hade hämtat den jag är förstågångs "knutte" och hade inte ens en tanke på att det skulle va en faktor när jag köpte hjälmen.. kan tilläggas att det är en nolan n84 jag har, det känns också dyrt att köpa en ny efter 200 mil =/

Axess (reklamen nedan till vänster) har en bra variant som jag själv skaffat. Enkelt förklarat som i inlägget ovan från Nicke Lilltroll. Gjord i neopren och kostade 190 kr.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!