WIN 8, dra åt helvete?

C.Silfverbielke

28 grams
Gick med
7 May 2012
Hoj
rad4
Privat är jag vigd till apple, har alltid och kommer alltid va så. Men yrkesmässigt åker jag på att sitta med äckel-pc. En ny HP med bra spec har nu efter 3 månader gett upp (diverse mög). Jag hade win7pro på den från fabrik, men fick även med en win8licens. Denna installerade ikväll....

...VAD ÄR DET FÖR JÄVLA SKIT!?½!?

Är det nån som helt ärligt tycker att det är bra? Visst jag har inte gett det mer än några timmar, men hittills är upplevelsen NOLL LOGIK. Känns som det äckliga helvetet är gjort enbart för läsplattor med touch?

Ett exempel:
En pdf.. i en mapp i utforskaren... dubbenlklickade på den (för att öppna den¿). Då kom jag till ett sattyg till fullskärmsläge, där PDF´ (som är helt rätt genererad) ser helt wackko ut.
ESC:ar för att komma ur, men inte... tillslut lyckas jag dra mig till minnes att om jag skickar upp musen upp i högra hörnet så kommer det fram en ologisk ful meny, därifrån kan jag sen klicka "START", ( som leder mig till den hemska gränssnittet ) där jag kan klicka "SKRIVBORD".

Vad i helvete är det frågan om?
Jag hatar verkligen PC, och jag hatar mitt jobb som tvingar mig använda det. Det finns absolut INGET bra över huvudtaget. Nu fick skiten mig att lägga 5 minuter på denna meningslösa tråd också.

Men.. finns det t ex themes som förändrar gränssnittet ordentligt?

Windows påminner om Finland. Medan resten av världen utvecklar och fräschar upp saker så stannar de purket kvar i 90-talet med fula kläder i fula färger och försöker sälja gamla grejer till fullpris.

Dom försöker bli som Mac, det är dom synnerligt dåliga på och borde hålla sig till vanliga fungerande ickeutsvävande program.

Installera en startknapp och ställ in så den hoppar över Metro så är du som hemma sen. ;)

Själv har jag en Helix (kombo mellan Win8platta och laptop) och är sjukt nöjd med Win8 och känner att det är första gången på 6år som jag är riktigt nöjd med en PC (gick över till mac privat då).

Vänta bara tills du kommer på att programmet inte stängs ner bara för att du klickar uppe i hörnet. Tills slut har man varenda program på datorn öppet i bakgrunden :banana

Ps. Klicka och dra längst uppifrån och ner så stänger du av programmet.

Och ja jag hatar också win 8. Jag vill ha tillbaka min startmeny!!!

Jag älskar att alla Mac-fantaster blir så förbannade och totalt handikappade så fort de hamnar vid en dator som inte har någon halväten frukt på tangentbordet. :D

Jag blir galen varje gång jag försöker använda en mac.
Blev så jävla förbannad när enkla kommandon som copy paste och skapa mappar var helt värdelöst och slängde skiten till en kompis som fick lösa det.
Macs OS är betydligt krångligare än Windows (använder 7 och inte 8 dock).

;)

Blev så jävla förbannad när enkla kommandon som copy paste och skapa mappar var helt värdelöst och slängde skiten till en kompis som fick lösa det.

;)

Copy paste fungerar exakt likadant? Istället för ctrl/c så är det "kringla"/c. Känns ju inte så där jättemycket konstigare. Högetklicka på skrivbordet och välj "ny mapp". Sjukt udda men det funkar. Säkert nåt liknande på pc.

;)

Det där är ju bara småsaker som har med vana att göra, det är ju precis likadant som Pedro säger, bara en annan (snyggare) tangent istället.

Jag håller på med musik, och i studion har jag en macbook pro som jag köpte ny 2007. Den är såklart uppdaterad mjukvarumässigt (ingen ominstallation), annars inte ett skit gjort med den... Den kör jag Logic Pro, AE, PS etc. på. Logic pro är tungt, och musik/video är tungt. Minns inte när jag startade om den sist...

Fööörsööök få liv i en windowslaptop från 2007... med orginal hårdvara.

Det där är ju bara småsaker som har med vana att göra, det är ju precis likadant som Pedro säger, bara en annan (snyggare) tangent istället.

Jag håller på med musik, och i studion har jag en macbook pro som jag köpte ny 2007. Den är såklart uppdaterad mjukvarumässigt (ingen ominstallation), annars inte ett skit gjort med den... Den kör jag Logic Pro, AE, PS etc. på. Logic pro är tungt, och musik/video är tungt. Minns inte när jag startade om den sist...

Har en liten mussla jag använder några gånger i veckan, ligger xp på den och har inte krånglat en enda gång.

Tom batteriet håller i timmar fortfarande.

Tack!

Det blev ju lite bättre.

Scrolla med två fingrar på touchen funkar inte efter win8-installationen. Förstår ni hur drygt det är att det inte funkar. Varje gång (hela hela tiden) måste jag TITTA var nedåtpilen är. Innan man vänjer sig vid det.
Går kanske uppdatera några drivrutiner för detta scenario?

Scroll med två fingrar är gjort med drivrutiner så kolla så du fått in alla drivisar.

Det funkar iaf på min dator så ja nog finns funktionen i win 8.

Däremot så visste jag inte om det själv fören nu :P

Ja det funkar i Win8 men det är pga win8 utan för att tillverkaren har stöd för det i drivrutinen / maskinvaran...
själv har jag både tvåfingerscroll och pinch to zoom och allt vad det heter... både på musplattan och på skärmen. :)

Jag älskar att alla Mac-fantaster blir så förbannade och totalt handikappade så fort de hamnar vid en dator som inte har någon halväten frukt på tangentbordet. :D

Fast jag som inbiten PC-användare blir ju sån av att sitta där med frukthelvetet... Ingen logik alls ju:näsblod :D

Min morsa kör stationär PC med win 98 på. Den funkar fortfarande bra till att betala räkningar och spela harpan på. Den är nog 15 år gammal snart. Min gamla laptop, gissningsvis från runt 2004 startades för en vecka sedan. Den hade legat oanvänd i säkert 6 månader. Kör XP på den.

Men jag är grymt tacksam för att sambon köpte en ny MackBook Pro, som jag sitter med nu, även om jag fortfarande får spel på att den saknar sånna saker som "paint"??!!!

Kan tillföra att jag var inne på att "gå över" till Apple efter påtryckningar från många kompisar som intygar dess förträfflighet.

Började med att köpa en iPhone 5 nu.. Haft den drygt 2 månader. Betyg:

Hade iPhone haft ett ansikte så hade jag skaffat en pistol och skjutit i det!!!!

VAD är bättre med den skitluren än en Android??????

Lär mao INTE bli den Makbok är som jag scoutat tidigare. Skräp! Som en leksak för 5 åringar, går ju nite att göra nånting.

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!