??wheelie Skola??

Dr BODOL

Med en tub FIXANAL......
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
GSXR 750 -96
Jag, liksom många andra, kan INTE köra på slangen, men skulle verkligen vilja.

Har nyligen läst att No 1 skulle kunna tänka sig att fixa till en seriös wheelie skola om det fanns ett intresse.

På fullaste allvar, finns det ett intresse för en wheelie skola!!??

Gör det det så kommer jag självklart att fixa till en seriös sådan!!!

No1...

Jag tycker att det är en utsökt idé. Hur många andra skulle vilja gå i en seriös wheelie skola om No1, eller någon duktig person, fixade en? Jag bara undrar hur stor intresset är?

Hur får man till en poll egentligen?

Ja - med min egen hoj
Ja - med en låne hoj
Nix - kan redan slanga
Nej - inte intresserad av att köra på bakhjulet

Last edited:
Jag är på! Vill så gärna men kan så lite så att få hjälp av en expert vore inte helt fel. Har PM:at No1 då jag var den som föreslog skolan så vi får se vad han svarar.

Några dar på ett flygfält med SH folk vore ju inte helt fel! :yoparty

En parentes bara...

Alla som kör här inne har väl någon eller några i sin närhet när man kör, som mer eller mindre kan "köra på slangen" eller "wheela"?!?!

Det är inte så svårt att prata med någon av dessa för lite tips och råd.

Har man ingen som kan visa, så visst, en "skola" kanske är bra, men som många andra sagt och säger, övning ger färdighet.

/henke

Ja, jag såg att du föreslog det! Jag tyckte att det var en alltför bra tanke för att bara rinna ut i sanden!

hållundan skrev:
En parentes bara...

Alla som kör här inne har väl någon eller några i sin närhet när man kör, som mer eller mindre kan "köra på slangen" eller "wheela"?!?!/henke
Jag har inga kompisar som kör hoj (har förresten nästan inga kompisar alls tror jag...) :(

Dr BODOL skrev:
Ja, jag såg att du föreslog det! Jag tyckte att det var en alltför bra tanke för att bara rinna ut i sanden!

Tycker absolut att No1 ska starta en. Sen kan han ha en nästa år också så jag kan vara med. :)
SKulle dock kunna tänka mig att va med o kolla i år.

Visst kan man fråga en kompis o så om tips av slangning. Men man kan juh se det här som ett tillfälle att träffa massa andra hoj åkare som man inte sett förut o bara umgås o latja runt lite. Snart är juh säsongen slut så vore kul att hitta på nåt med folk man inte känner än

Är det verkligen så viktigt att köra på slangen då?

Så viktigt att det nästan är det enda man vill kunna göra med hojen.

Jag tror det med en sån kurs mest ger fler olyckor eftersom man knappast är fullärd direkt.
jaja. struntsama, det var ett par tankar bara.

Silwer skrev:
Jag tror det med en sån kurs mest ger fler olyckor eftersom man knappast är fullärd direkt.
jaja. struntsama, det var ett par tankar bara.

Man blir knappast fullärd efter en bankurs heller,menar du då att man blir farligare i trafiken.

Folk kommer ju försöka wheela med eller utan hjälp så är det bara då är det väl bättre att få lite hjälp.
Ju mer tips o trix man får av nån som kan ju säkrare blir det.

Inbillar sig folk att det plötsligt blir lätt att wheela om nån lär dom?
De allra flesta har lärt sig på egen hand utan forum eller personer som pekat och tyckt.
Ut och träna, tillsist lossnar det. Allt sitter i huvudet!
Undrar man sedan om nån detalj är det ju bara att fråga nån som kan. :tummenupp

Kan inte vi hitta en "hoppa-ner-för-lastbryggor-skola"? Det skulle väl sitta fint! eller har du redan klippt den nu när Jag varit frånvarande?

Teo skrev:
Kan inte vi hitta en "hoppa-ner-för-lastbryggor-skola"? Det skulle väl sitta fint! eller har du redan klippt den nu när Jag varit frånvarande?

Hehehe... tog ett annat lika högt hopp, jääävlar vad länge jag körde på framhjulet efter nerslaget innan den föll ner på rätt sida :gnissla
Måste lära mig gasa mer tror jag :lol

Skulle inte Roller (sorry, lite fel stora och SMÅ bokstäver men...) filma nån sån
skola snackade han om förut???
Men men, vill också ha... :banana
Nåt i modemstorlek kanske??? :huvet

Blomquist #14 skrev:
Skulle inte Roller (sorry, lite fel stora och SMÅ bokstäver men...) filma nån sån
skola snackade han om förut???
Men men, vill också ha... :banana
Nåt i modemstorlek kanske??? :huvet

ehh... sök på slangskolan så skola du finna :hoppskrat

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back