Wheelie Machine

• Thread starter Thread starter Dominator-Rocks
  • Start date Start date
Om man endå hadden en sån då man börja.. kanske man hadde kalart sig från det allar värsta... Men lifes a bich.. man lär sig utan oxå, men kaske billigare att investera i en??

sicket fusk...
tacka vet jag känslan att få till sin första wheelie själmant. :näsblod

Sån skulle man verkligen vilja ha. Ska börja träna slangning nästa sommar med 660'n.
Hur svårt kan det vara att bygga en sån där? Är det något motstånd på rullen som bakhjulen står på? Annars kanske man kan snickra ihop nått.

En riktigt bra uppfinning! :tummenupp

Måste se riktigt kul ut att se någon som lärt sig bakhjulskörning i den maskinen och tro att dom kan köra på bakhjulet bara för att det funkar i en maskin.
Stackars dom....

man får tänka på att hojen sitter fast o inte kan röra sig åt sidan, plus att man är stilla o inte har någon vind som stör än! annars mkt bra träning!

NisseNutz skrev:
2630146 Sån skulle man verkligen vilja ha. Ska börja träna slangning nästa sommar med 660'n.
Hur svårt kan det vara att bygga en sån där? Är det något motstånd på rullen som bakhjulen står på? Annars kanske man kan snickra ihop nått.

En riktigt bra uppfinning! :tummenupp

undrar jag oså..
har en grej på jobbet man skulle kunna använda men behöver man motstånd :va
lite kanske räcker..
måste motståndskraften öka jämt med hojens varvtal :confused:

ozeo skrev:
2630303 undrar jag oså..
har en grej på jobbet man skulle kunna använda men behöver man motstånd :va
lite kanske räcker..
måste motståndskraften öka jämt med hojens varvtal :confused:

Vet inte men om man tänker sig asfalten man kör på så ökar ju inte motsåndet ju mer du varvar. Motstånd måste man ha för annars snurrar ju bara rullen fort som fan.

Borde man inte kunna koppla en generator till rullen så att man får motstånd?

Back