WEHOO! En riktig bil!

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
..har Jag köpt. efter att ha saknat min F250 Jag sålde i höst har jag nu införskaffat mig en F350! 7.3 literst turbodiesel-V8 från international, dana 60 fram, 80 bak, mytiskt gråblå. :banana

Bifogat

• Bild005.jpg
    Bild005.jpg
    57.4 KB · Visningar: 179
  • Bild006.jpg
    Bild006.jpg
    52.3 KB · Visningar: 101
  • Bild012.jpg
    Bild012.jpg
    45.5 KB · Visningar: 131
  • Bild014.jpg
    Bild014.jpg
    58.8 KB · Visningar: 109
Automan skrev:
..har Jag köpt. efter att ha saknat min F250 Jag sålde i höst har jag nu införskaffat mig en F350! 7.3 literst turbodiesel-V8 från international, dana 60 fram, 80 bak, mytiskt gråblå. :banana

Ja jävlar! Precis vad man behöver på Södermalm :7peta Svår terräng där :3freak

Annars var den rätt manlig :tummenupp

vikket AAASS :) tur att de e disel iaf med tanke påer mer än 7 liter :)

zopilote skrev:
Ja jävlar! Precis vad man behöver på Södermalm :7peta Svår terräng där :3freak

Annars var den rätt manlig :tummenupp
Har precis sålt lägenheten, ska bygga hus! :banana

Var bara avundsjuk :rolleyes: lite sugen på en Dodge 3500, men kan nog inte motivera för regeringen varför vi skall ha en sån :whip

Sånna där är jag inte mycket för, fy fasen för att skruva med dem.

Iofs är de äldre bättre, de nyare från 90-tal är bedrövliga rent allmänt (ja inte just denna modellen unikt utan de flesta jänkvan-pickups-ellervaddetnuär)

Fast man kommer ju fram förstås.

Klockrent...stora bilar är det manligaste man kan ha...detta är favoriten,dock lär man väl aldrig ha råd o köpa en :( Dodge srt10 500hk viper motor med 6vxl man. :yoparty

Bifogat

• dodge_srt10.jpg
    dodge_srt10.jpg
    43.3 KB · Visningar: 150
Grymt tuff bil, helt klart, men frågan är var man ska bo för att ha användning av en. Räknar man därtill alla merkostnader inklusive onödig bränsleförbrukning så känns det väldigt svårmotiverat.

J*kligt cool kärra.

Perfekt för alla tyngre flyttjobb och mindre offroadkörningar..

Tänkte på en sak som en gubbe råkade ut för när han hade en Toyota Landcruiser..

Tant med volvo 240(tror jag) kunde inte komma loss från parkeringen (vinter och is)..
Gubben erbjuder sig att bogsera loss henne.
Hennes Fråga
- Skall jag ha backen i?
Gubben
-Du kan ha vilken växel du vill, lilla damen.. Du följer med ändå.
:yoparty :Bugar

4-hjulsdrift och diesel funkar bra
4WD med automat och Turbodiesel funkar ännu bättre.
Men med 7.3 TD OCH 4x4 måste man ju vara KUNG! :Bugar

Silwer skrev:
Sånna där är jag inte mycket för, fy fasen för att skruva med dem.

Iofs är de äldre bättre, de nyare från 90-tal är bedrövliga rent allmänt (ja inte just denna modellen unikt utan de flesta jänkvan-pickups-ellervaddetnuär)

Fast man kommer ju fram förstås.

Vad behöver man skruva? 7.3:an? nepp, lådan? (e4od)? nehedå, axlar?
Vad händer om man kör på ett rådjur?...inget, jag vet... :D

mb skrev:
Räknar man därtill alla merkostnader inklusive onödig bränsleförbrukning så känns det väldigt svårmotiverat.

1.3 lite är ganska bra för 3 ton tycker Jag. Det drar den oavsett om Jag drar 3 ton eller kör med tomt flak. Skatten är på 1450 spänn, försäkringen är mycket lägre än på min kombi Jag hade tidigare, andrahandsvärdet står sig kannon. det skulle va knutkorsen som går i bland men de kostar bara 149 spänn. :tummenupp

zopilote skrev:
Var bara avundsjuk :rolleyes: lite sugen på en Dodge 3500, men kan nog inte motivera för regeringen varför vi skall ha en sån :whip

På tal om snygga bilar då... å var jag på Preem i mölndal/göteborg, där vid Burgerking... och vad står inte där om 2 st!! just det 2 St laburgini (med reservation för felstavning!)! en röd ocn en gul.... dreglade lite på bilarna och stack därrifrån fort som attan innan d började klia i fingrarna.... :hihi

amullo skrev:
4-hjulsdrift och diesel funkar bra
4WD med automat och Turbodiesel funkar ännu bättre.

Mina föräldrar körde fast sin landrover förut när de skulle dra upp en båt, de kopplade en traktor framför och körde även fast den med. på den tiden hade Jag en liknande Ford fast f250, samma motor, utan turbo. vi kopplade den framför hela ekipaget och forden drog upp traktor, landrover OCH båten ur vattnet. :yoparty

McRae skrev:
Ja en Dodge Ram V10 Magnum hade inte varit fel...

dodge ram v10 finns ju att komma över utan att behöva slänga ut astronomiska summor...du får nog en för ca. 200k..srt´n är lite vassare...kostar runt 700k

mb skrev:
Grymt tuff bil, helt klart, men frågan är var man ska bo för att ha användning av en. Räknar man därtill alla merkostnader inklusive onödig bränsleförbrukning så känns det väldigt svårmotiverat.

Äh, skärp dig, den drar ingen bensin alls så det spelar väl ingen roll.

*/ ?>
Back