Weekend med flickvän OCH hund utanför Stockholm - bråttom!

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
BRÅTTOM!
Jävlar, jävlar, jävlar... 1-årsdag redan på lördag så jag tänkte få till spavistelse eller liknande med övernattning lördag till söndag (15-16 augusti). Känner nån till ett romatiskt getaway där man får ha med sig hunden så meddela genast. Obs! Jag har bott på Kungsholmen i 11 år så Amaranten som tar emot hundar är inte så hett, dvs. ingen cityweekend - hellre nåt mysigt ställe på ute på landet.

Kolla om de har något rum som tillåter djur på Nynäs Havsbad.
http://www.sodexokonferens.se/sv/Nynas-havsbad

Där har ni en av Sveriges vackraste promenadvägar längs strandremsan ett stenkast bort och ett SPA som ligger i vattnet praktiskt taget.
Promenadvägen går f.ö. till ett jäkligt mysigt friluftsområde med många badvikar och gräsängar...
nstrandb.jpg

Strandvagen2.jpg

http://www.nynashamn.se/Kommunen/Tr...andvagen---Sveriges-langsta-idrottsplats.html

Bifogat

• promenadväg.jpg
    promenadväg.jpg
    84.9 KB · Visningar: 90
Last edited:
Ruskigt bra tips! Drog ett mail och hoppas de tar emot med hund.

Edit: FLÄSKIGT! Det står +200 kr för hundrum så då lär det funka!

Last edited:
Ruskigt bra tips! Drog ett mail och hoppas de tar emot med hund.

Edit: FLÄSKIGT! Det står +200 kr för hundrum så då lär det funka!

Om hotellet som ligger i anslutning till SPA't är fullt så finns även ett hotell som ligger i anslutning till hamnen.
http://www.skargardshotellet.com/

Om inte annat kanske de har ett ledigt rum så kan ni ta en 10-15 minuter promenad för att gå till SPA't om ni bara vill gå dit och bada och chilla.

Skärgårdshotellets yttre är däremot inte det roligaste tänkbara men ligger bra till och hur rummen är vet jag inte...

Järnspikars... de var helt fullspikade pga ett stort bröllop. Förbannat. Hon tipsade om Utsikten som inte hade samma fina läge. Hittar bara Utsikten Meetings som verkar helt riktat till företag...

Om hotellet som ligger i anslutning till SPA't är fullt så finns även ett hotell som ligger i anslutning till hamnen.
http://www.skargardshotellet.com/

Om inte annat kanske de har ett ledigt rum så kan ni ta en 10-15 minuter promenad för att gå till SPA't om ni bara vill gå dit och bada och chilla.

Skärgårdshotellets yttre är däremot inte det roligaste tänkbara men ligger bra till och hur rummen är vet jag inte...

Järnspikars... de var helt fullspikade pga ett stort bröllop. Förbannat. Hon tipsade om Utsikten som inte hade samma fina läge. Hittar bara Utsikten Meetings som verkar helt riktat till företag...

Vilket var fullt? Havsbadet eller Skärgårdshotellet?

Utsikten kan nog vara mer inriktat mot företag men såhär i semestertider kanske de har ett rum tillgängligt...

De ligger dock lite sämre till rent utsiktsmässigt men det är inte mer än 5-10 minuters promenad för att ta sig ner till hamnen... Däremot blir det lite väl långt att gå hela vägen ut till friluftsområdet om man bor ända uppe på Utsiken...

Att gå till SPA't från utsikten är däremot görbart men kanske i längsta laget om man vill ägna helgen åt mer än att gå..

Jag ringde numret på länken dvs. ditt första tips. Skärgårdshotellet såg inte så roligt ut, de hade nån film. Däremot var Havsbadet guld men synd att jag var så sent ute, hade iofs inte spelat nån roll pga bröllop kanske...

Vilket var fullt? Havsbadet eller Skärgårdshotellet?

Utsikten kan nog vara mer inriktat mot företag men såhär i semestertider kanske de har ett rum tillgängligt...

De ligger dock lite sämre till rent utsiktsmässigt men det är inte mer än 5-10 minuters promenad för att ta sig ner till hamnen... Däremot blir det lite väl långt att gå hela vägen ut till friluftsområdet om man bor ända uppe på Utsiken...

Att gå till SPA't från utsikten är däremot görbart men kanske i längsta laget om man vill ägna helgen åt mer än att gå..

Faktum är att det är helrätt tjej, och kille, för det men vi har både paddlat och tältat bara för nån vecka sen. Har även sen semester och ripjakt och fjällvandring på G om två veckor.

Jag tänkte mig lite guldkant utan att det blir slottsweekend, inget för mig. Nynäs såg helt perfekt ut men fullt så just nu har jag "bara" OK från Skärgårdshotellet som jag tvekar lite på. Gripsholms Värdshus hade också fullt.

Finare stuga kan vara aktuellt om man kan få till en bra tre-rätters på kvällen.

Hyr en kanot två dagar. Ett tält och lite käk så blir det kanon.

Jag måste till skjutbanan på lördag så jag inte skjuter bom i fjällen. Hundarna blir så sura om man missar de fåglar de hittar... Räknar med avfärd vid 12-15 från Stockholm. Kollar lite Sigtuna och Uppsala nu också.

Kan väl i absolut värsta fall hoppa över skytte men jag vill verkligen dit. Dessutom tror jag att hon tror att jag glömt bort det pga att jag pratat om skjutbana. Då blir det ännu mer av en överraskning.

Last edited:
Det här ligger i Grisslehamn, nära färjeläget. Har fin SPA-anläggning, restaurang och gott om rum. Jag har varit där ett par gånger. Hur det ser ut med hund, vet jag dock inte, men ring (nej, inte epost - är det viktigt ringer man :tungan ) och kolla. http://www.hotellhavsbaden.se/

Du har även Trosa Stadhotell,
de har ett schysst spa och mycket god mat.
www.trosastadshotell.se
Såg att de hade hundrum här. 350:- extra/natt

Dock vet jag inte om de tar hund..
Bohmans är också ett hett tips.

Kolla med båda dessa så kanske du får en kanon helg. :yoparty

Last edited:
Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8