Weee! Nu äntligen har det lossnat! Falken - up yours!!

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Denna vedervärdiga bana Falken! Folk som jag på andra ställen kommer o rundar på yttern kör skjortan av mig så snart vi hamnar på falkenberg. Hade kört 50.3 som bäst innan. Det skulle räckt till typ 20e plats i R600 och det var med hojen som insatts då jag vurpade strax efter. Att säga att det gått troll i banjäveln är en underdrift.

Så idag när solen sken kände jag att det behövde göras något åt saken. Hoppade upp på räserkwacken, gazzade ner till Falken och gick ut o kände på det. Jo... Ungefär precis lika dåligt som alltid. Andra passet kör Mozzbergh om. Då blir man grinig. Hjälpte det? Föga! No18 kommer o frågar om jag bara åkte o toura och tyckte jag körde långsamt. Vaffan? :huvet

3e passet. Där ja! Det går ju köra fort i snabbhögern. Man kan luta i Nyhemskurvan - hojen kommer inte lätta och försvinna över krönet.

Med däck som hade gått rejset på Knudan, runt 110 varv (5h) på Anderstorp o en 20 mil gata (dvs duktigt sopslut) gick det utan problem 49.5. En långt ifrån imponerande tid men hjärnspöket har släppt. Jag vågar visa mig på Falken under STCC i Juli. Huuwaaayyy... :banana

Nu ska jag ut o öla! :fyllisar

Nr:18 skrev:
Gick det så fort? Såg inte så ut från bakom dej :va

Jag fick ligga bakom och andas avgaser i 15 varv då en del har nya SNABBA STARKA SUPERSTOCKMASKINER och andra har gamla svaga standardhojar och faktiskt lyckades Björn ett antal gånger komma under 50 med ett par rundor på 49,5.
Men till sist kunde jag visa att gammal är äldst och lämna Björn låååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååång bakom mig.

Hur gick det själv? Såg något blått fladdra förbi...

magnus_moss skrev:
Jag fick ligga bakom och andas avgaser i 15 varv då en del har nya SNABBA STARKA SUPERSTOCKMASKINER och andra har gamla svaga standardhojar och faktiskt lyckades Björn ett antal gånger komma under 50 med ett par rundor på 49,5.
Men till sist kunde jag visa att gammal är äldst och lämna Björn låååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååång bakom mig.

Hur gick det själv? Såg något blått fladdra förbi...
Har ingen aning om vilka tider jag körde, har numera ingen laptimer. Jag hade dock inga problem att hänga med Björn. Kul hade jag, det är det enda som räknas :banana

Don Quixote skrev:
49.5. En långt ifrån imponerande tid men hjärnspöket har släppt. Jag vågar visa mig på Falken under STCC i Juli. Huuwaaayyy... :banana

Ajaj. Lider med dig att du e så långsam Don Q. Verkligen synd om dig. :arsele

O förresten. Om du kör 49.5 så tror jag inte du skall visa dig 9-10 Juli :D :D
Det blir nog roligast för alla om du stannar hemma :lol :lol

<white>
BRa DonQ. Ett apr nya sulor o 1 sekund direkt... Blir en kul fajt!!! Puss
</white>

/Jorpes

jorpes skrev:

<white>
</white>

/Jorpes
Nu måste man ju bara följa era dueller i sommar :yoparty
Jorpes leder än så länge men Don Q har nu motivationen och är sugen på hämd.

Eftersom jag numera är tvångskommenderad lökmeck åt Jorpes så har han ett visst handikapp, troligtvis lökmeckar jag på Anderstorp i rond tre.

Du gör det bara värre för dig själv!

jorpes skrev:

<white>
</white>

/Jorpes

Don Quixote skrev:
Denna vedervärdiga bana Falken! Folk som jag på andra ställen kommer o rundar på yttern kör skjortan av mig så snart vi hamnar på falkenberg. Hade kört 50.3 som bäst innan. Det skulle räckt till typ 20e plats i R600 och det var med hojen som insatts då jag vurpade strax efter. Att säga att det gått troll i banjäveln är en underdrift.

Så idag när solen sken kände jag att det behövde göras något åt saken. Hoppade upp på räserkwacken, gazzade ner till Falken och gick ut o kände på det. Jo... Ungefär precis lika dåligt som alltid. Andra passet kör Mozzbergh om. Då blir man grinig. Hjälpte det? Föga! No18 kommer o frågar om jag bara åkte o toura och tyckte jag körde långsamt. Vaffan? :huvet

3e passet. Där ja! Det går ju köra fort i snabbhögern. Man kan luta i Nyhemskurvan - hojen kommer inte lätta och försvinna över krönet.

Med däck som hade gått rejset på Knudan, runt 110 varv (5h) på Anderstorp o en 20 mil gata (dvs duktigt sopslut) gick det utan problem 49.5. En långt ifrån imponerande tid men hjärnspöket har släppt. Jag vågar visa mig på Falken under STCC i Juli. Huuwaaayyy... :banana

Lite utanför ämnet...kul att det lossnat för dig föresten...men hörrudu...har du lyktor på hojen när du kör på vägen ? Jag har själv funderat på att åka med racehojen fram o tillbaka till banan.

Mulles skrev:
Lite utanför ämnet...kul att det lossnat för dig föresten...men hörrudu...har du lyktor på hojen när du kör på vägen ? Jag har själv funderat på att åka med racehojen fram o tillbaka till banan.

:) Här ser du DonQ grymma gruvarbetar-framlampa från igår:

donq_1.jpg

Marcus skrev:
:) Här ser du DonQ grymma gruvarbetar-framlampa från igår:

Cool...hmm...var kan han ha köpt den måntro....Och har han även en lika udda baklampa som går att införskaffa någonstans ?

Är den batteridriven ?

SHHHHHHH!!!!!! För helvete, säg inte sådant högt.

Jo just det, Humlan låg och pratade med fröken ur för att få rätt tider på DonQ. Så var det. Jag lovar. RESPEKCT!

GSXR1100R skrev:
Jorpes leder än så länge men Don Q har nu motivationen och är sugen på hämd.

Leder Jorpes? Jag vill minnas att jag enkelt gled om i Hansen på sista varvet på SM på Anderstorp. Därmed står det 1-1 och spänningen är oliiiiidlig inför Åsen.

Ha inte för bråttom

Hej grabben,
Kul att det börjar släppa. Åkte själv 48.585 sist och jag har ju några år på nacken. Så hetsa inte, du har gått om tid.

Rookie 1000 #59 :banana

Jag vet precis hur du känner dig DonQ. Det verkar vara något särskilt med Falken, för de som kör långsamt på andra banor kan helt plötsligt köra jättefort på Falken. Själv slet jag hårt under kvalen, men kom inte ner under 50.4, men på racet släppte det och helt plötsligt satte jag ett halvdussin 49:or på raken, men 49.38 som bäst (vilket är något snabbare än Hr. A-Förare :7peta ).

Bäst av allt är att det är snabbare än vad Highsider1 lyckades prestera :D

Japp, det är nått lurt med Falken. Inbördes varvtider stämmer inte alls överens med andra banor. Men den ska nog gå att bemästra med tiden.

Och vad gäller din tid så sitter allt i hojen :7peta :)

*/ ?>
Nyheter
Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Back