Wear a Helmet

Explorer58

Ny medlem
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Sertão
Här i Sverige bär ju alla MC-åkare hjälm, så uppmaningen i dessa tre bilder behövs inte här, men det är i alla fall tre mycket bra bilder.

Bifogat

• HELMET_1.JPG
    HELMET_1.JPG
    53.6 KB · Visningar: 567
  • HELMET_2.JPG
    HELMET_2.JPG
    44.4 KB · Visningar: 553
  • HELMET_3.JPG
    HELMET_3.JPG
    53.2 KB · Visningar: 546
Eeeuuuwww. Bär hjälm och minska risken för att bli ett kolli.

Har mest hjälm för att förhindra att ögonen ska rinna så jävla mycket.

EDIT: Det är förresten jag på min avatar. Vi körde med öppen kista på min begravning. Jag är numera "Ghostwriter".

Kom ihåg för nått eller några år sen fanns det en tråd med en kille från Åland som kört och vurpat utan hjälm, tror han bara skulle köra en liten runda runt garaget eller något sånt ... Iaf

Han la ut sina sjukhus bilder sen när han vaknad upp ur medvetlösheten, inga snygga bilder direkt! Liknande dem som finns här över faktiskt !

Såå använd hjälm även om man bara ska ta en tur runt kvartet!

Någon driftig person kanske kan länka till den tråden?

Kom ihåg för nått eller några år sen fanns det en tråd med en kille från Åland som kört och vurpat utan hjälm, tror han bara skulle köra en liten runda runt garaget eller något sånt ... Iaf

Han la ut sina sjukhus bilder sen när han vaknad upp ur medvetlösheten, inga snygga bilder direkt! Liknande dem som finns här över faktiskt !

Såå använd hjälm även om man bara ska ta en tur runt kvartet!
Någon driftig person kanske kan länka till den tråden?

oftast då det händer saker, ex folk som har tvättat hojen och bara skall smyga runt i kvarteren, eller man skall bara åka och tanka upp hojen någon km till macken, så man inte har full utrustning..

Blir så trött när jag har ser en "morfar/farfar" som kör sin scooter med sitt barnbarn runt där man bor, ingen har hjälm, göra något roligt som kan sluta i sådan tragedi, även om man smyger fram, vickar skiten ikull så...nu var detta ett tag sen det hände och sist han körde hade båda hjälm, tror hans dotter kom på honom...

Utsätta sig själv är jävligt dumt nog, men att riskera sitt barnbarns liv, eller bara att barnbarnet klarar sig men att få se mor/far far ligger med spräckt skalle brevid kan ge ångest för resten av livet..

Hjälm är en självklarhet:fakta

Last edited:
Då kommer den pinsamma, lite jobbiga frågan:

Har ni hjälm när ni cyklar?

Jag börjar med att svara. Jag har ingen cykel, hade jag haft det hade jag faktiskt haft hjälm.

De ser ju dessutom coolare ut med hjälm! Säkerheten är bara en positiv bonus hahaha

Fyfan vad otäcka bilder! får en att tänka efter, som tur är använder jag ALLTID kruka, man fuskar med byxor & stövlar ibland, men det borde man skärpa sig med också.

jag har keps när jag cyklar, skall jag köra lite advanced(lite snabbare inbromsningar, lite sladd. lite hopp) då använder jag hjälm

Fyfan vad otäcka bilder! får en att tänka efter, som tur är använder jag ALLTID kruka, man fuskar med byxor & stövlar ibland, men det borde man skärpa sig med också.

Jag brukar fråga mig själv vad som är jobbigast. Sitta benlös/leva med käpp, eller offra 2 minuter på brallor och pjux. Sistnämnda vinner oftast... :)

Edit: Du bytte avatar medans jag posta... 1337...

http://home1.gte.net/res0ak9f/bike.htm
en jävligt bra sida som får en att förstå att man inte är superman,blir lite sur när min nästan 50-åriga far åker med en hjälm som han hade när han var 20. han envisas med att åka med den och han vill inte köpa något skinnställ.
Man blir lite rädd när man får tanken att ens far kan bli en grönsak på grund av dumhet

http://home1.gte.net/res0ak9f/bike.htm
en jävligt bra sida som får en att förstå att man inte är superman,blir lite sur när min nästan 50-åriga far åker med en hjälm som han hade när han var 20. han envisas med att åka med den och han vill inte köpa något skinnställ.
Man blir lite rädd när man får tanken att ens far kan bli en grönsak på grund av dumhet

Vet hur förbannat störande det är. Min egna farsgubbe vägrar ha bälte på sig i stan för att han och hans polare körde minsann in i ett träd i 70 knyck när de var unga och ingen hade bälte och alla överlevde...:huvet

Folk lever i vanföreställningar tills de vet vad de pratar om.

UUUUÄÄÄÄÄHHHH!!!!!

Vet inte om man ska köra cykel längre, man blir lite illamående minst sagt.
Man ser hur de flesta är klädda med. Så är de ju jänkare de flesta med.....

var inte en jävel som hade skydd,förrutom några som hade hjälm tänk hur mycket bättre det skulle gått om dom hade köpt en hoj för 10000 mindre och lagt dom pengarna på skydd istället

Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar