VV nya regler!!

EZrideR

Adios Westtrafik
Gick med
28 Aug 2003
Hoj
Back to min ÄrrSexa ............SV650S -01 *såld*
Undrar om vv har fattat att det är inte många MC förare som bry sig om hastighetesskylten... att sänka hastigheten för MC på en 110, 90 och 70 väg för MC är totalt oacceptabelt..tänk er att bli omkörd av en Volvo 240 på en motorväg medan du åker en sh. :kocko :4skrika
Ta tillbax garagevändningen om det är polisensmotivation till detta... vi som redan har kk har väl passerat garagevändningen och ska inte behöva lida för att andra ska få lättare kk... :mad:
(soorrryyy jag är förbannnaaddd)

Vägverket har beslutat att sänka hastigheten för motorcyklister i förhållande till bilisterna. Skyltarna kommer främst att finnas på motorväg, där hastighetsbegränsningen på 90-sträckor sänks till 70 för motorcyklar. På 110-sträckorna sänks hastigheten till 90 kilometer i timmen. 70, 50 och trettiovägar kommer inte att beröras. Man har även valt att använda sig av redan befintliga skyltar (som kommer att stå parallellt på höger sida vägen) för att inte någon vidare utbildning skall behövas av förarna. De utökade skyltkombinationerna kommer dock inte att gälla motorcyklar med mindre än 125 kubik eller motorcyklar utrustade med ABS.

Polisen är positiva till genomförandet och ser på ändringen som en mycket lyckad åtgärd, speciellt i samband med slopandet av garagevändningen.

Var inte det ett första aprilskämt? :)

De där ser ut som ett gammalt Aprilskämt.....så de är inte mycke att bry sig om. Även om de nu vore sant så skulle de ju som sagt inte spela nån roll, hur många är de igentligen som följer dom där skyltarna? :va :näsblod

Edit: Jaha då va man sen igen!! :huvet :huvet

:Bugar TACCCKKK för att ni klarade upp detta för mig... jag var riktigt ARGGGG men nu sitter jag här och skrattar åt mig själv...
ja ja.. April April... men jag skulle inte bli förvånad om vv kom med ett sådant förslag... :huvet

Nyheter
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden