VV grusar RV 70 Borlänge och norrut

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
Idag så fick jag sladd på 636an för första gången. Åkte Kupolenrondellen och norrut, mot Djurmo. Kom inte många meter för jag fick sladd. Det låg en massa grus på vägen! Å sen i "fotbollsrondellen" stod VV's snabellastbil och snöt ut grus på asfalten. Jag såg ingen varningsskylt men trafiken var ganska rörig vid kupolen så jag kan ha missat den.

Be aware!

/Rrrrr

Sånt där tok höll dom på med i Mora förra sommaren oxo...kunde ha slutat illa minns jag :mad:

Är det inte sånt där "grus" som dom fyller hål i vägen med, sen när massa bilar kört över och packat gruset så ska det fungera. Fast det gör det inte.

I detta fallet var det tvärs och längsgående sprickor i första hand de var och kladdade med, men det förekommer även att de försöker laga "potthål" med samma metod. Ingedera fungerar som du säger. :mad:

En annan "höjdare" var tidigare i veckan då VV sopade vägen mellan Säter och St Skedvi. På tisdagen var snabelbilen ute och grusade den,,,,. :huvet Jag åkte den vägen idag (ultraförsiktigt) men bilarna hade kört så den var nästan grusfri. Hålen var dock kvar. :gnissla

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show