vurpat, men fattar inte hur??

• Thread starter Thread starter IGNJATOVIC
  • Start date Start date

IGNJATOVIC

Guest
Stannde vid en hamn idag för att käka en glass. När jag käkat upp glassen tog jag på mig hjälmen, satte mig på hojen och startade den.

Drog in kopplingen, la i ettan och körde iväg på den spikraka lilla vägen. Det gick mellan 15-20 km/h och sekunden efter låg jag ner på marken.

Någon?

:confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused:

Felkod 40, naturligtvis!

Stannde vid en hamn idag för att käka en glass. När jag käkat upp glassen tog jag på mig hjälmen, satte mig på hojen och startade den.

Drog in kopplingen, la i ettan och körde iväg på den spikraka lilla vägen. Det gick mellan 15-20 km/h och sekunden efter låg jag ner på marken.

Någon?

:confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused:
Jag tror du sumpade halva glassen på backen,så du körde på den å vurpade helt enkelt,eller:va :va

Bromskivelåset?

Hamnen säger du?? Det går en hel del lastbilar i det området och dieseltruckar med för den delen, inte omöjligt att du kört på en "osynlig" fläck

3030219 Stannde vid en hamn idag för att käka en glass. När jag käkat upp glassen tog jag på mig hjälmen, satte mig på hojen och startade den.

Någon?

i våras åkte jag på ett riktigt nasty virus... det påverkade nämligen balansnerven så jag vaknade en morgon, klev upp, ramlade in i garderoben sen var jag liggandes i en vecka :5sure sjukskriven i 3 veckor och har fortfarande små lätta känningar utav det när jag gör snabba rörelser med huvudet samt anstränger mig mkt.

Kanske var en superakut sån infektion du fick som gick över på någon sekund, om inte... ställ undan cykeln! :hihi

i våras åkte jag på ett riktigt nasty virus... det påverkade nämligen balansnerven så jag vaknade en morgon, klev upp, ramlade in i garderoben sen var jag liggandes i en vecka :5sure sjukskriven i 3 veckor och har fortfarande små lätta känningar utav det när jag gör snabba rörelser med huvudet samt anstränger mig mkt.

Å fan, jag fick den där skiten (eller gud vet vad) för två år sen, fast jag fick det på jobbet, började må illa och gick in i saker, så jag sa till att jag var tvungen att åka hem.

Givetvis hade jag tagit motorcykeln till jobbet, men jag tog mig hem trots att jag vinglade över hela vägen. (dessutom regnade det).

Väl hemma la jag mig och vilade en stund, men sen när jag skulle resa mig och gå på muggen, då var balanssinnet borta, jag föll som en fura.

Jag blir fortfarande lätt åksjuk om jag inte tittar på vägen hela tiden.

3030310 Å fan, jag fick den där skiten (eller gud vet vad) för två år sen, fast jag fick det på jobbet, började må illa och gick in i saker, så jag sa till att jag var tvungen att åka hem.

Givetvis hade jag tagit motorcykeln till jobbet, men jag tog mig hem trots att jag vinglade över hela vägen. (dessutom regnade det).

Väl hemma la jag mig och vilade en stund, men sen när jag skulle resa mig och gå på muggen, då var balanssinnet borta, jag föll som en fura.

Jag blir fortfarande lätt åksjuk om jag inte tittar på vägen hela tiden.
Ja jag såg all träning jag lagt ner på karaten försvinna ner i avloppet när han sa att det brukar sitta i ett tag, i värsta fall kan man ha relativt kraftiga känningar i upp till 18 månader efteråt.... Men det är som med allt annat, bara å träna upp balansen igen å köra för fullt. Känner aldrig av något när jag kör hoj, om jag inte kommer till en korsning och kollar väldigt snabbt vänster-höger-vänster.

Dieselspill alla gånger!

Råkade ut för det med bil för några år sedan.
Mitt i sommaren,soligt och varmt,vägen såg ut som den alltid gjort .
Kommer på en 70 väg mot en korsning med rödljus och börjar bromsa för att stanna.
Lägger foten på brompedalen men bilen saktar inte ner ett skit!
Försöker styra men bilfan reagerar inte ens och känner att den tappat greppet totalt!
Hänger mig på tutan och glider rakt igenom korsningen men känner plötsligt att den får kontakt med marken igen och jag kan sakta ner och stanna i en bussficka efter korsningen.
Hörde senare i ett trafik meddelande att det var en tankbil som hade läckt ut diesel.:huvet

Var det inte så att du tänkte: Undrar vad som händer om man styr fullt ut och nyper frambromsen???

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!