VTR streetfighter projekt

zimpa

Ny medlem
Gick med
29 Dec 2004
Hoj
honda vtr 1000 fighter. fiddy. minimoto och vattenmoppe superjet 701
Håller på att bygga om min vtr1000 till en streetfighter.
Är det nån annan som har byggt om en vtr eller har någon bild på en vtr
fighter. Gärna tips och ideer.

zimpa skrev:
Håller på att bygga om min vtr1000 till en streetfighter.
Är det nån annan som har byggt om en vtr eller har någon bild på en vtr
fighter. Gärna tips och ideer.
Japp jag byggde en för några år sedan.
MV Agusta babdel R1 front m.m.

Bifogat

• vtr.jpg
    vtr.jpg
    75.3 KB · Visningar: 956
FC skrev:

Fram var den inte så kul...

Men bak, jävlar i helvete. Kan man köpa plast till Augusta, kostar inte det en hel jävla kostym?

triple skrev:
Fram var den inte så kul...

Men bak, jävlar i helvete. Kan man köpa plast till Augusta, kostar inte det en hel jävla kostym?
Nädå 2500 kr för bakdelen o 800 för lampan har jag för mig att det kostade

Bifogat

• vtr1.jpg
    vtr1.jpg
    123.9 KB · Visningar: 1,032
Ja baken är fin men framskärmen var inte häller så dum.
Vad är det för framskärm??

FC skrev:

Var köpte du fotpinnarna?Var dom svåra att montera?Snygg hoj :tummenupp

jontemorrum skrev:
Var köpte du fotpinnarna?Var dom svåra att montera?Snygg hoj :tummenupp
Fotpinnarna är faktiskt orginal som har bearbetats lite i fräsen för orginal e ju så fula :) själva pinnen är ett tillbehör till en Blade -00 dom pinnarna passar.

Plocka bort hela paketet o sätta dit det igen är lite bökigt för man måste dra ur sving bulten. (hallå Honda vad tänkte ni på :kocko ).

Hej, Jag har själv en MV F4 bak av carbon, vad är det för en sadel du har brukt?? :)

FC skrev:
Fotpinnarna är faktiskt orginal som har bearbetats lite i fräsen för orginal e ju så fula :) själva pinnen är ett tillbehör till en Blade -00 dom pinnarna passar.

Plocka bort hela paketet o sätta dit det igen är lite bökigt för man måste dra ur sving bulten. (hallå Honda vad tänkte ni på :kocko ).

Bifogat

• d1_12_s.jpg
    d1_12_s.jpg
    40.1 KB · Visningar: 268
Kan vara en av de brutalaste och snyggaste figters jag sett.... om man tog bort toppkåpan. (sorry)

annars är det kanon du! :tummenupp

leo skrev:
Hej, Jag har själv en MV F4 bak av carbon, vad är det för en sadel du har brukt?? :)
Eftersom det är en race bakdel jag använt så har jag skurit ut en sadel i sadelskum (finns alltså inget hål för sadel i kutsen).

FC skrev:
Eftersom det är en race bakdel jag använt så har jag skurit ut en sadel i sadelskum (finns alltså inget hål för sadel i kutsen).

Sadelskum?
Nu blir jag nyfiken!
Jag har precis köpt en Gixxer 1000 med racebakdel och har funderat på vad jag ska använda för att tillverka en sadel.
vart får man tag på sånt och vad är ett mer fackmässig namn på "sadelskum" om jag ska leta efter det på stan?

RSV_R skrev:
Kan vara en av de brutalaste och snyggaste figters jag sett.... om man tog bort toppkåpan. (sorry)

annars är det kanon du! :tummenupp
Tackar.
Toppkåpan hm jo jag tyckte det var snyggt då :)
Min mening är att man ska bygga sin fighter som man själv tycker om o inte bry sig vad folk tycker (sen är det kul när folk tycker det är snyggt).

Jag har även byggt ett par fighters åt andra, men då blir jag inte lika nöjd med resultatet som om det varit min egen,
enbart av den anledningen att jag måste fråga ägaren om varje ide´jag får o alla ideér får jag inte igenom. men kul e det o bygga utan att behöva betala själv :) :) :) .

Men nu håller jag på med ett eget bygge av en R6.

M:et skrev:
Sadelskum?
Nu blir jag nyfiken!
Jag har precis köpt en Gixxer 1000 med racebakdel och har funderat på vad jag ska använda för att tillverka en sadel.
vart får man tag på sånt och vad är ett mer fackmässig namn på "sadelskum" om jag ska leta efter det på stan?
s-racing säljer sadelskum o säkert alla andra som har med racing o göra.
På min racer däremot så tog jag o köpte ett liggunderlag på Rusta eller nåt sånt för 29 spänn o det räckte till 3 sadlar.
Se bara upp det finns liggunderlag som blir halt med skinnställ, men för dom pengarna kan man prova lite.

Det "riktiga" sadelskummet är ganska dyrt men i tyskland vet jag att det finns i flera tjocklekar gott om man ska åka gata med grejerna.

Last edited by a moderator:
FC skrev:
På min racer däremot så tog jag o köpte ett liggunderlag på Rusta eller nåt sånt för 29 spänn o det räckte till 3 sadlar.
Se bara upp det finns liggunderlag som blir halt med skinnställ, men för dom pengarna kan man prova lite.

Det "riktiga" sadelskummet är ganska dyrt men i tyskland vet jag att det finns i flera tjocklekar gott om man ska åka gata med grejerna.

Tackar så jättemycket :tummenupp

Stilig hoj förresten! Det ska bli kul att se din nästa.
Om du inte har några bilder som kan du kan avslöja redan nu förstås :)

Last edited by a moderator:
FC skrev:
Tackar.

Min mening är att man ska bygga sin fighter som man själv tycker om o inte bry sig vad folk tycker (sen är det kul när folk tycker det är snyggt).

Där håller jag med precis! Återigen, snygg hoj! :)

FC skrev:

Hur gjorde du när du tog bort fotpinnarna??Det kan man VERKLIGEN fråga Honda :huvet

Nice :) jag är själv i gång med mit R6 Streetfighter projekt! har du några bilder av din R6?? :) jag kommer snart med några nya bilder från min!

FC skrev:

Nu har det hänt lite i garaget. Styret,tempmätare och en panel med kontroll lampor sitter på plats. Har höjt baken några cm och kapat till framskärmen. Har satt dit blinkers med inbyggda varsel ljus som man kan slå på med en knapp på panelen om man vill synas lite bättre i trafiken. Väntar på nya fotpinnar och ska försök att få tag på en ensitskuts sen är det bara å hoppas
på att jag får råd med lyset som jag vill ha.

Bifogat

• vtr-fighter2.jpg
    vtr-fighter2.jpg
    140.7 KB · Visningar: 334
  • vtr-fighter.jpg
    vtr-fighter.jpg
    139 KB · Visningar: 515
Back