Volvo-hjälp, identifiera mystisk fjäder

Status
Ej öppen för fler svar.

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Hej

Det lossnade nyss en fjäder runt pedaltrakten i min volvo s40 nollfemma. Den landade i närheten av väster fot, och jag kan inte sätta lossnandet i direkt samband med användandet av någon av pedalerna. Vad är det för fjäder? Vad är den bra till? Hur viktig är den? Behövs omedelbar åtgärd? Ska jag vara orolig?

Bjudlunch i Haninge till den som identifierar fjädern. :)

Bifogat

• fjäder.jpg
    fjäder.jpg
    33.9 KB · Visningar: 521
Brorsans Volvo s40 05 blev det likadant för för 2 veckor sen. Det är fjädern till kopplingspedalen, är inte akut att byta den men bör göras. Har för mig att den kostade ca 250-280:- på Volvo eftersom man var tvungen att köpa ett fjäderpaket med en annan fjäder också som man inte har någon nytta av, typiskt Volvo. Du behöver inte vara orolig den hjälper bara till att fjädra tillbaka pedalen.

Last edited:
Brorsans Volvo s40 05 blev det likadant för för 2 veckor sen. Det är fjädern till kopplingspedalen, är inte akut att byta den men bör göras. Har för mig att den kostade 250:- på Volvo eftersom man var tvungen att köpa ett fjäderpaket med en annan fjäder också som man inte har någon nytta av, typiskt Volvo. Du behöver inte vara orolig den hjälper bara till att fjädra tillbaka pedalen.

Bombsäker? Den tycker jag att volvo kan betala för såna fjädrar ska inte gå sönder efter fyra år och 6500 mil. :mad:

Grupptalan:
1. Anja
2. Brorsan?
3.

Det är kopplingspedalens retutfjäder.

Can do without.

Men eftersom du kommer ängsla ihjäl dig iaf...så är det lika bra att få en ny ditsatt ;)

Vem ska ha lunch nu då? :va
Brorsan, 237 eller Dr Bike?

Second opinion är alltid bra. :)

Byt den snarast, ligger kopplingen emot minsta lilla så mår snart urtrampningslagret illa!

Status
Ej öppen för fler svar.
*/ ?>
Back