Hej,
efter premiärturen idag upptäckte jag att det kom rök från nånting under sadeln. Det visade sig vara voltregulatorn (voltage regulator) som "brann".
Jag kan bara ana vad den har för sig så ni upplysta människor kanske kan förklara följande:
1. Vad är en voltage regulator och vad gör den?
2. Varför börjar såna brinna?
3. Räcker det med att byta ut den för att allt ska bli frid och fröjd eller finns det risk att något annat tagit skada? (Kablage ser ok ut)
4. Jag anar att jag inte bör köra hojen innan den är bytt.
5. Tips på var jag kan få tag på begagnade sådana då den kostar 2 lök ny.
Lite info:
Firestorm '97
Regulator: SH633-12 7.5
Tacksam för svar,
//Per
efter premiärturen idag upptäckte jag att det kom rök från nånting under sadeln. Det visade sig vara voltregulatorn (voltage regulator) som "brann".
Jag kan bara ana vad den har för sig så ni upplysta människor kanske kan förklara följande:
1. Vad är en voltage regulator och vad gör den?
2. Varför börjar såna brinna?
3. Räcker det med att byta ut den för att allt ska bli frid och fröjd eller finns det risk att något annat tagit skada? (Kablage ser ok ut)
4. Jag anar att jag inte bör köra hojen innan den är bytt.
5. Tips på var jag kan få tag på begagnade sådana då den kostar 2 lök ny.
Lite info:
Firestorm '97
Regulator: SH633-12 7.5
Tacksam för svar,
//Per
Fick lov att koppla bort polen från batteriet för att den inte skunne börja brinna och nu är går det inte att lägga på polen igen utan att regulatorn blir varm. Verkar vara ett återkommande problem på bla Hondas regulatorer. Nu är det bara att hoppas att inget annat i elsystemet tagit skada