Andreas318
Ny medlem
Kära medlemmar på sporthoj!
Nä... Det där blev inte rätt...
KÄRA! Medlemmar på sporthoj!
(Den går nu på bägge cylindrar! För andra problem... Läs inlägg #16...
Har en undran gällande min VN800.
Den är nyligen införskaffad, och då den varit avställd en längre tid så har den inte varit i bruksskick, utan lite kärlek behöver den. Iallafall så har jag inte kunnat ta den på någon direkt åktur så att jag har kunnat känna av den ordentligt. Tycker iallafall att den är väldigt svag och inte alls det vridet som man kan läsa att den ska ha. Vilket leder till undran och frågan!
När jag har låtit den stå på tomgång i 2-3 minuter blir det främre avgasröret så varmt att man inte kan ta i det, cylindern knappt ljummen. Men det bakre avgasröret är inte ens fisljummet? Cylindern på det avgasröret är då kall. Kan hålla runt den i timmar om jag vill, medan främre röret fräser det om när man sätter fingret mot.
Tänker ju då direkt att den bara går på en cylinder, men det puffar vad jag kan känna lika hårt i varje rör? Kan det vara så att den främre cylindern driver den bakre kolven till att då putta ut luft såklart, men kall? Det jag även reagerar på är att det låter inte encylindrigt, utan har sitt v-twin ljud... Men å andra sidan så kanske även det skapas enbart av att kolven åker upp och ner, utan att tända?
Det sitter V&H short shots på, så avgasrören har inte längre någon förbindelse mellan sig som original, bara rakt rör från respektive cylinder.
Vet sen innan att fordon kan skicka ut olika varma avgaser i sina olika avgasrör, men visst fan tänder inte den cylindern om avgasröret är 20-25 grader efter 2-3min tomgång, och det främre avgaset är vidrigt varm?
Nä... Det där blev inte rätt...

KÄRA! Medlemmar på sporthoj!

(Den går nu på bägge cylindrar! För andra problem... Läs inlägg #16...

Har en undran gällande min VN800.
Den är nyligen införskaffad, och då den varit avställd en längre tid så har den inte varit i bruksskick, utan lite kärlek behöver den. Iallafall så har jag inte kunnat ta den på någon direkt åktur så att jag har kunnat känna av den ordentligt. Tycker iallafall att den är väldigt svag och inte alls det vridet som man kan läsa att den ska ha. Vilket leder till undran och frågan!
När jag har låtit den stå på tomgång i 2-3 minuter blir det främre avgasröret så varmt att man inte kan ta i det, cylindern knappt ljummen. Men det bakre avgasröret är inte ens fisljummet? Cylindern på det avgasröret är då kall. Kan hålla runt den i timmar om jag vill, medan främre röret fräser det om när man sätter fingret mot.
Tänker ju då direkt att den bara går på en cylinder, men det puffar vad jag kan känna lika hårt i varje rör? Kan det vara så att den främre cylindern driver den bakre kolven till att då putta ut luft såklart, men kall? Det jag även reagerar på är att det låter inte encylindrigt, utan har sitt v-twin ljud... Men å andra sidan så kanske även det skapas enbart av att kolven åker upp och ner, utan att tända?
Det sitter V&H short shots på, så avgasrören har inte längre någon förbindelse mellan sig som original, bara rakt rör från respektive cylinder.
Vet sen innan att fordon kan skicka ut olika varma avgaser i sina olika avgasrör, men visst fan tänder inte den cylindern om avgasröret är 20-25 grader efter 2-3min tomgång, och det främre avgaset är vidrigt varm?

Last edited: