Vitt tändstift. För fett eller snålt?

glib

Wannabe member...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg 650 -04 *Såld*
Gick igenom hojen i helgen inför vinterförvaringen och såg då att stiftet var rätt så vitt. Kommer bara inte ihåg om det tyder på för fet eller snål blandning. Har för mig att det var för snålt men men. Kör med 175 munstycke.

Basse skrev:
Gick igenom hojen i helgen inför vinterförvaringen och såg då att stiftet var rätt så vitt. Kommer bara inte ihåg om det tyder på för fet eller snål blandning. Har för mig att det var för snålt men men. Kör med 175 munstycke.

För snålt med soppa

Merci boco :hej

Kan ju knappast gå upp i stl på munstycket, känns tryggt att man ska bänka innan nästa säsong.

Basse skrev:

Kom bara ihåg att tändstiftets utseende efter en körning avspeglar bara vad som har hänt i motorn den sista minuten. Att stiftet är vitt och man har kört lugnt innebär att man har en väldigt bra bränsleekonomi. Har man däremot kört fullt skaft de sista 10 sekundrarna och dödat tändingen och samtidigt drog in kopplingen - då är blandningen FÖR klen, men bara vid fullgas.

Nisse Järnet skrev:

Har aldrig hört eller läst nånstans att större än 175 rekommenderas, det var därför jag skrev så. Vi får se vad det bli vid bänkningen senare.

DwD skrev:
borde inte ett tändstift med flera elektroder vara bättre för oss som kör enstånkor? :confused:

eller ett såndär ballt med en ring..
på en vild moppe jag såg en gång hade dom byggt om toppen med dubbla tändstift och en tokstor tändspole..

Basse skrev:
Har aldrig hört eller läst nånstans att större än 175 rekommenderas, det var därför jag skrev så. Vi får se vad det bli vid bänkningen senare.

Körde med 188 men bytte till 195 i min 625:a.

/Stefan

420 skrev:
Körde med 188 men bytte till 195 i min 625:a.

/Stefan

Inte samma fugge på 640 å 625....

Förövrigt hade jag 180 i min fugge till 640´in och det var lite stort!!

Prova flytta upp nålen ett hack, och byt inte huvudmunstycke!

*/ ?>
Nyheter
Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger