Vit/röd r1 98/99 stulen

pAz

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
gammel r1:a .. *hittad*
Vit/röd r1 98/99 stulen - Edit: Hittad

Om det finns något annat ställe att lägga den här tråden så säg gärna till

Någon tyckte att jag kör för fegt o la beslag på min r1:a natten till idag 20090417, en vit röd 98 med 99:ans kåpor (snyggaste någonsin;), sitter/satt ett micron high-pipe slipon och en öhlinare styrdämp på.
Reg# WPD 824
Blev stulen i natt från låst garage i eriksberg. En hjälm försvann tillsammans med hojen så att de skulle ut o leka är väl troligt. Tändningslåset är uppbrutet men antar att de går att tjuvkoppla.
Om någon skulle se den, troligtsvis på hisingen eller i stan i övrigt, så får ni gärna höra av er.

edit: såg att de fanns ett stulet-forum nu, men om de är ok så får den här gärna ligga kvar här ett tag.

edit 2:

Upphittad ..de hittade den redan för tre veckor sen, "glömt" att meddela mig bara,, men men, trevligt i vilket fall=)
Ska tydligen vara i ok skick med, en repa på en kåpa o så tändningslåset då.

Nån som har koll på om de är lätt att byta (tändnings)låset själv på en r1:a? O vart man får tag på ett begagnat med nycklar? (bike thtn?)

Ska få hämta ut den saknade på fredag tidigast, vore trevligt att få på plats ett lås direkt, tjuvkoppla min egen hoj är inte riktigt min grej.

Last edited:
Ska hålla ögonen öppna när jag är ute och rastar barnvagnen runt omkring här!

Djävla apskaft som ska på andras grejer... :mad:

Tråkigt, jag vetprecis hur det känns. :(
Ska hålla koll efter den.

Fan vad trist. Bra tajming inför säsongen också :(
Blev av med en av mina förra helgen så jag vet också hur det känns.

Fy fan:mad:
Håller utkik, så gott det går!

Hur var hojen låst?

Den stod i ett låst flerbilsgarage, i en låst bur tillsammans med en lite äldre hoj, och tyvärr, inget skivbromslås på. Buren såg verkligen bastant ut tills nu när vi såg hur lätt de gick att bryta upp den. Blir till att förstärka med kedja både på bur o hoj om de blir nån ny hoj. Nån som vet vad man kan få en hyffsad gammel-r1a för till hösten?

fy fan, man blir så lessen när man hör sånt här.. snart tvingas man väl hyra egen nattvakt för att få behålla sina grejjer. Hoppas du får tillbaks den i ok skick.

jag lär ju inte vara den förste som de här händer,, hur brukar skicket vara när man får tillbaka en stulen hoj?
är de vanligast att den är helt bortom all räddning eller tröttnar de när bensinen är slut o bara ställer den nånstans?

jag lär ju inte vara den förste som de här händer,, hur brukar skicket vara när man får tillbaka en stulen hoj?
är de vanligast att den är helt bortom all räddning eller tröttnar de när bensinen är slut o bara ställer den nånstans?

Jag har varit med om det där ett par gånger, och vid båda tillfällena har hojen hittats efter 1-2 veckor i hyfsat körbart skick. Däremot var det en del lackskador och annat dyrt, så försäkringsbolaget valde att lösa in hojarna i båda fallen.

Hoppas det löser sig snabbt och smidigt.

Jag har varit med om det där ett par gånger, och vid båda tillfällena har hojen hittats efter 1-2 veckor i hyfsat körbart skick. Däremot var det en del lackskador och annat dyrt, så försäkringsbolaget valde att lösa in hojarna i båda fallen.

Hoppas det löser sig snabbt och smidigt.

Ok, min var endast trafikförsäkrad, har nog betalt en betydligt nyare hoj i insparade premier enbart.
Om de oväntade skulle hända, att de får tag i han som tagit hojen, får man skadestånd då? (om han t.ex skulle klota o inte kan springa från platsen). Han kommer ju garanterat inte att kunna betala men kan man få något genom brottsofferfonden (föreningen?)

Ok, min var endast trafikförsäkrad, har nog betalt en betydligt nyare hoj i insparade premier enbart.
Om de oväntade skulle hända, att de får tag i han som tagit hojen, får man skadestånd då? (om han t.ex skulle klota o inte kan springa från platsen). Han kommer ju garanterat inte att kunna betala men kan man få något genom brottsofferfonden (föreningen?)

Det "oväntade" händer aldrig, snuten hatar oss. Obefogat enl mig.

Har du någon fin bild på den? :) Allt för underlätta för den som läser tråden :tummenupp

Och gärna bilder på ev. skavanker eller lite specialare du har på den.

Ska förstås hålla lite extra utkik :)

Har du någon fin bild på den? :) Allt för underlätta för den som läser tråden :tummenupp

Och gärna bilder på ev. skavanker eller lite specialare du har på den.

Ska förstås hålla lite extra utkik :)

dåligt med bild på den, en sån sak som jag alltid tänkt att jag ordnar sen :/
men som sagt, en 98 med 99ans kåpor, tror alla vet hur de ser ut?
annars så är de så här:
http://www.paradisecycles.com/Images/Image99.jpg

Kännetecken: Några repor på ramen vänster sida, ser ut som de är gjorda med skruvmejsel (men de går inte, provat), stålomspunnet fram, öhlinare som sagt, teflontape mot styrlagersbulten. Plastbrickan som ska sitta på insidan gashandtaget sitter på utsidan, något med tummen ur var de tror jag. numera uppbrutet o borttaget tändnigslås.
I övrigt så är/var den fräsch, kanske därför den var intressant att sno.

Har inte så stora förhoppningar på att den ska dyka upp, kollar lite på mindre stölduppmuntrande hojar,, rf900 kanske kan vara något? eller en r1 ratbike, de senare är ju ett alternativ om jag skulle få tillbaka den på nått sätt

Hittad

Upphittad ..de hittade den redan för tre veckor sen, "glömt" att meddela mig bara,, men men, trevligt i vilket fall=)

Nån som har koll på om de är lätt att byta (tändnings)låset själv på en r1:a? O vart man får tag på ett begagnat med nycklar? (bike thtn?)

Ska få hämta ut den saknade på fredag tidigast, vore trevligt att få på plats ett lås direkt, tjuvkoppla min egen hoj är inte riktigt min grej.

Ring ner till RN och kolla dom har ju tustentals delar till de gamla r1orna så det borde nog finnas ett tändingslås där. Troligtivi behöver du ju även ett nytt tanklås.

Jag minns inte hur grejerna sitter på den gamla r1an men någonstanns under tanken skulle jag tro att kontakten till tändningslåset sitter. Enklaste är nog att skruva på detta i lugn och ro hemma. Hyr ett släp och hämta hem skiten...

Kul att dom lyckas att hitta något någongång!

Lycka till MVH Oskar

Jag fick ett samtal för runt ett år sedan om att dom hittat min moped som blev stulen när jag var 15 bast... Var 22 när polisen ringde och sa det.. Dom hade ingen aning om varför dom "glömt" att ringa. Den hade blivit upphittad 1 vecka efter jag anmält den stulen :rolleyes:.. Dom hade heller ingen koll på att jag hade fått ut pengar från försäkringsbolaget :dummer

Skönt att du fick tillbaka din iaf :tummenupp

..o så får jag inte ut den :/ åklagaren i någon utredning håller kvar den, kul i de här vädret...

..är väl bara o stöldanmäla den en gång till, vet ju vart den står o vem som "snott" den ;)

vad kan de ha för skäl att hålla kvar den? annat än att jävlas? den lär ju inte kunna berätta vad herrarna som åkte på den har gjort.

Eller ska man försöka söka någon sorts ersättning? för att jag inte kan bruka min kära ägodel

Last edited:
Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...